یکی از علاقه مندی های جوانان ، مجهز کردن خودرو به رینگ اسپرت است و ممکن است شما هم با دیدن خودرویی با رینگ اسپرت جذاب به این فکر کنید که شما هم خودرو خود را مجهز به آن کنید اما بهتر است قبل از صرف هزینه های زیاد این مطلب را مطالعه کنید:
درست است که استفاده از رینگ اسپرت دارای ظاهری بهتر است اما پس از مدتی از شتاب خودرو کاسته می شود ، مصرف سوخت خودرو نیز افزایش می یابد و باعث استهلاک تایر، ایجاد سر و صدا در سیستم تعلیق و جلوبندی و در نتیجه اتاق خودرو می شود.
همانطور که می دانید اکثر خودرو سازها رینگ های فولادی بر روی خودرو هایشان نصب می کنند و خودروسازان خودرو های سوپر اسپرت و لوکس نیز از رینگ های آلومینیومی استفاده می کنند. آلومینیوم به خاطر سبک بودن ، ظاهر و شکل پذیری انتخاب اول هر خودروساز است . به همین دلیل انتخاب رینگ با آلیاژ نامناسب خطراتی می تواند در پی داشته باشد.
همانطور که گفته شد از مزایای استفاده از رینگ های آلیاژی علاوه بر ظاهر بهتر، این است که گرما را بهتر از رینگ های فولادی از بین می برند و در نتیجه باعث عملکرد بهتر ترمز می شوند. همچنین به خاطر سبک تر بودن نیز باعث بهبود مصرف سوخت نیز می شوند. در ابرخودرو ها از رینگ هایی از جنس الیاف کربن و منیزیم استفاده می شود که هم سبک هستند و هم استحکام بیشتری دارند اما کمی گران تر هستند و به همین دلیل تیونر ها گاهی رینگ های آلیاژی خود را با الیاف کربن تقویت می کنند.
همانطور که گفته شد از مزایای استفاده از رینگ های آلیاژی علاوه بر ظاهر بهتر، این است که گرما را بهتر از رینگ های فولادی از بین می برند و در نتیجه باعث عملکرد بهتر ترمز می شوند. همچنین به خاطر سبک تر بودن نیز باعث بهبود مصرف سوخت نیز می شوند. در ابرخودرو ها از رینگ هایی از جنس الیاف کربن و منیزیم استفاده می شود که هم سبک هستند و هم استحکام بیشتری دارند اما کمی گران تر هستند و به همین دلیل تیونر ها گاهی رینگ های آلیاژی خود را با الیاف کربن تقویت می کنند.
دیدگاهتان را بنویسید