قيمت اين خودرو آگهي هاي مرتبط مقايسه خودرو
تیبا محصول شرکت سایپا و جایگزین ریو است. نام این خودرو در ابتدا مینیاتور بود و بعداً به تیبا تغییر نام پیدا کرد. در طراحی تیبا از مشاوران و طراحان ایتالیایی ، آلمانی و کره ای کمک گرفته شده . همچنین طرح داخل این خودرو نیز تلفیقی از طرح ریو ، پراید و تندر 90 است.
سیستم تعلیق جلو تیبا از گونه مکفرسون و کاملاٌ مشابه ریو است، علاوه بر این قطعات زیاد دیگری از تیبا با ریو مشترک است که می توان به موارد زیر اشاره کرد:
موتور تیبا صندوق دار تقویت شده موتور پراید است و حجم آن از 1300 سی سی به 1500 سی سی افزایش یافته ولی با این حال توان آن 87 اسب بخار است که توان خروجی پایینی است.
مزایا | معایب |
کشور تولید کننده | ایران |
کارخانه تولید کننده | گروه خودروسازی سایپا |
نام و مدل اتومبیل | تیبا صندوق دار |
شرکت گارانتی | سایپا |
موتور | 4 سیلندر خطی |
حداکثر قدرت | 87 اسب بخار در 5300 دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور | 128 نیوتون بر متر در 4000دور در دقیقه |
حجم موتور | 1503 سی سی |
تعداد سوپاپ | 8 |
جعبه دنده | دستی |
تعداد دنده | 5 |
شتاب ۰ تا ۱۰۰ | 13.5 ثانیه |
حداکثر سرعت | 200 کیلومتر بر ساعت |
وزن خالص | 1000 کیلوگرم |
فاصله محورها | 2410 میلی متر |
ابعاد و نوع چرخ های جلو عقب | 175/75R13 |
داخل شهر | - Lit/100km |
خارج شهر | - Lit/100km |
ترکیبی | 6.95 Lit/100km |
حدآلایندگی | Euro 4 |
باک بنزین | 41 لیتر |
سرنشین | 5 نفر |
عرض | ( 1641 ) mm |
طول | ( 4105 ) mm |
ارتفاع | ( 1484 ) mm |
ترمز ABS |
ریموت کنترل |
کیسه هوای راننده |
گرمکن شیشه عقب |
تهویه مطبوع |
قفل مرکزی |
سیستم ضد سرقت با کد متغیر ( ایموبلایزر) |
درب باز کن باک و صندوق عقب از داخل |
CD Player با قابلیت پخش MP3 |
صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع |
چراغ جلو با قابلیت تنظیم زاویه نور |
جالیوانی روی کنسول جلو و ساعت دیجیتال |
چراغ مه شکن جلو و عقب |
شیشه بالابر برقی جلو |
چراغ هشدار دهنده عیب یاب موتور |
دیدگاهتان را بنویسید
جواد میرسلمانی |
عالی |
محسن |
تیبا و ساینا و پراید همشون یکین |
سلیمان نوبهار |
از موقعی که پراید رفته سایپا همه ی ماشیناشو با الایندگی یورو ۴ میسازه ولی ایرانخودرو تو محصولاتی مثل پزو ۴۰۵ پزو۲۰۶ و پارس رو با یورو۳ میسازه |
مهدی |
سلام تیبا رو من فکر میکردم مثل پراید باشه ولی بعد از اینکه سوار شدم کاوه شدم که خیلی از پراید راحت تره و جادار تر و کولر عالی تر و شتاب بیشترو نرمی بیشتر نسبت به پراید اگر میخواهید یک خودرو کمدهرج و به صرفه و اقتصادی داشته باشید به نظر من تیبا بهترین گزینه است با پراید زمین تا آسمان. فرق دارد |
محسن |
تیبا از پراید خیلییییییی بهتر هست، |
رضا |
تیبا صندوقدار قیافش خیلی بده ولی هاچ بکش خوشگلتره |
احسان |
یک صفرش رو خریدم یک سال سوار شدم اصلا خوشم نیومد تازه اگه بعضی از قطعاتش خراب شد نمایندگی میگه الان دیگه این قطعات نمی آد باید از بیرون تهیه کنید خلاصه چرته اون کیفیتی که اول تولید داشت الان به هیچ وجه ندارد.وسلام |
امیرعلی موحدی |
درنضرمن تیبا بهترین ماشین هرچی هم باشه ازساینا بهترچون موتوری خیلی خوبی داره |
محمد |
CDپلیر ندارد رادیوپخش ندارد چرااااااااا بنظر شما با700000هزارتومن میشود ضبط خرید که شما دادین مسخرها |
احیا |
مصرفشونو یورو ۴ و یورو ۵ درست کردن،،درصورتیکه اصلا بنزین یورو ۴ و ۵ گیر نمیاد و مجبوریم بنزین معمولی بزنیم،،که همین باعث شده ماشین دوبرابر سوخت مصرف کنه و براحتی هر صد کیلومتری ۱۱لیتر بنزین مصرف میکنه،،،هرجا و هرنمایندگی هم بردمش میگن همه اینجورین و دلیلش نوع سوخت مورد استفاده است،،اینه وقتی میگن مملکت صاحب نداره،،، فقط به فکر فروشن نه راحتی مصرف کننده |
احیا |
واقعا خجالت نمیکشن که جا لیوانی کنسول،یا باز شدن صندوق عقب از داخل،یا مثلا قفل مرکزیو زدن جزع آپشن؟یعنی مثلا اینچیزای اولیه رو هم نخواستن بزارن؟واقعا خجالت آوره، |
یاسر کورش |
تیبا خیلی با پراید فرق داره موتورش قوی تر هستش داخلش قشنگ تره بعضی ها میگن تیبا ۲ از تیبا ۱ قشنگ تر هستش اما به نظر من تیبا ۱ از تیبا ۲ قشنگ تر هستش ما از شرکت سایپا متشکریم |