رنو 21 اولین بار در سال 1986 معرفی و تا سال 1994 در یک نسل و در دو نسخه ی سدان و لیفت بک تولید شد. در آن زمان که سایپا رنو 5 را تولید می کرد در سال 1370 نیز اقدام به عرضه رنو 21 نمود که هم به عنوان تاکسی و هم خودروی شخصی مورد استفاده قرار گرفته شد اما به دلیل کمبود قطعه ، عرضه ی این خودرو متوقف شد.
در بخش فنی این خودرو با موتور های مختلفی عرضه شد که در ایران شاهد نسخه ی 4 سیلندر 1.7 لیتری آن بوده ایم. این پیشرانه قادر به تولید 70 اسب بخار و 135 نیوتن متر گشتاور است که توسط گیربکس 5 سرعته دستی به چرخ های جلو منتقل می شد و رنو 21 را در 12 ثانیه به 100 کیلومتر و حداکثر سرعت 182 کیلومتر در ساعت می رساند.
بخاری ، قفل مرکزی ، تنظیم دستی صندلی ها و آینه ها و رادیو پخش کاست از جمله امکانات رنو 21 هستند. در ایران این خودرو از حداقل ترین امکانات مانند فرمان هیدرولیک و کولر نیز بی بهره بود و در سال های حضور خود در ایران رقیبی برای پژو 405 بود ، خودرویی که هنوز هم در ایران پارجا باقی مانده.