مقایسه چانگان CS35 و ام وی ام X22

09 دی 1399 مقایسه خودروها 4740 بازدید ثبت دیدگاه تاریخ به روز رسانی 9 دی 99

با توجه به بازار پر رونق کراس اوورها در این مطلب به بررسی و مقایسه دو کراس اوور چینی پر طرفدار می پردازیم:

چانگان CS35
ام وی ام X22

طراحی :

مقایسه طراحی چانگان CS35 و ام وی ام X22 شاید منطقی نباشد چرا که چانگان CS35 خودرویی قدیمی تر است ولی از حضور ام وی ام X22 زمان زیادی نمی گذرد. با این حال چانگان CS35 از طراحی ایتالیایی بهره می برد و هنوز هم از طراحی قابل قبولی برخوردار است اما خودروهایی مانند ام وی ام X22 که از خط و خطوط تیز در طراحی آنها بکار رفته امروزه طرافداران بیشتری دارد به خصوص از سوی جوانان.

در واقع ظاهر مدرن ایکس 22 نیز یکی از دلایل فروش این خودرو است به خصوص مدل اسپرت این خودرو که دارای سقف و ستون های مشکی نیز میباشد. وارد کابین هر دو خودرو که بشوید با طراحی متقارن چانگان CS35 مواجعه می شوید و تریم تک رنگ این خودرو ، پنل پشت فرمان همان طرح سنتی عقربه ای است اما قضیه در ایکس 22 کاملا متفاوت است این خودرو دارای تریم دو رنگ مشکی و نارنجی و از طراحی نامتقارنی برخوردار است.

فنی :

چانگان CS35 توسط سایپا با یک پیشرانه ی 4 سیلندر 1.6 لیتری با قدرت 113 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و بیشینه گشتاور 160 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه عرضه می شود. این قدرت توسط گیربکس 4 سرعته ی اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می شود و این کراس اوور 1290 کیلوگرمی را طی 15 ثانیه به 100 کیلومتر در ساعت می رساند و در نهایت می تواند به حداکثر سرعته 180 کیلومتر در ساعت برساند. چانگان CS35 دارای استاندارد آلایندگی یورو 4 بوده و میزان مصرف سوخت این خودرو در حالت سیکل ترکیبی 7 لیتر میباشد.

در مقابل مدیران خودرو ام وی ام X22 را با پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتری با قدرت 105 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و گشتاور 135 نیوتن متر در 2750 دور در دقیقه روانه بازار کرده است که در این کراس اوور هم از گیربکس 4 سرعته اتومات برای انتقال این نیرو به چرخ های جلو استفاده شده است. ایکس 22 با وزن 1245 کیلوگرمی که سبک وزن تر از رقیب خود است می تواند به حداکثر سرعت 160 کیلومتر در ساعت برسد.

X22 با داشتن آلایندگی یورو 5  و مصرف سوخت 6.1 لیتری در سیکل ترکیبی کم مصرف تر از چانگان میباشد اما همانطور که مشاهده کردید در بخش فنی CS35 با داشتن پیشرانه ای قوی تر عملکرد بهتری خواهد داشت.

نکته ای که باید در این بخش به آن اشاره کرد این است که هر دو خودرو جزو کراس اوورهای شهری هستند و نباید از آنها انتظار خودرویی با عملکرد مناسب در آفرود را داشته باشید.

مقایسه مشخصات فنی چانگان CS35 و ام وی ام X22

مشخصات فنی چانگان CS35 ام وی ام X22
نوع موتور 4 سیلندر خطی 4 سیلندر خطی
حجم موتور 1600 سی سی 1497 سی سی
حداکثر توان موتور 113 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه 105 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 160 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه 135 نیوتن متر در 2750 دور در دقیقه
تعداد سوپاپ 16 16
شتاب 0 تا 100 15 ثانیه -
حداکثر سرعت 180 کیلیومتر در ساعت 160 کیلومتر در ساعت
سیستم انتقال قدرت 4 سرعته اتوماتیک 4 سرعته اتوماتیک
وزن خالص 1290 کیلوگرمی 1245 کیلوگرم
فاصله بین دو محور 2560 میلیمتر 2555 میلیمتر
مصرف سوخت ترکیبی 7 لیتر 6.1 لیتر
استاندارد حد آلایندگی یورو 4 یورو 5
طول خودرو 4160 میلیمتر 4200 میلیمتر
عرض خودرو 1810 میلیمتر 1760 میلیمتر
ارتفاع خودرو 1670 میلیمتر 1570 میلیمتر
باک 52 لیتر 50 لیتر

امکانات ایمنی و رفاهی :

همانطور که میدانید چانگان اتوماتیک دارای امکاناتی است که در مدل دنده ای این خودرو وجود ندارد؛ این امکانات شامل : فرمان و صندلی های چرم، سانروف ، کروز کنترل، آینه های تاشو با قابلیت تاشوندگی ، قابلیت تنظیم ارتفاع ، دکمه های تنظیم روی فرمان و کیسه های جانبی اما ام وی ام X22 با مدل دنده ای خود تنها در داشتن Eco Mode ( حالت اقتصادی کاهش مصرف سوخت ) تفاوت دارد.

در مقایسه امکانات ایمنی و رفاهی CS35 و X22 باید گفت با مطالعه جدول مقایسه بالا مشاهده می کندید که هر یک از خودروها مجهز به امکاناتی است که در دیگری وجود ندارد برای مثال در بخش امکانات ایمنی چانگان CS35 علاوه بر داشتن دو کیسه هوای جلو دارای دو کیسه هوای جانبی و سیستم ایمنی BAS نیز می باشدکه X22 فاقد آن است.

همچنین در بخش امکانات رفاهی چانگان سی اس 35 دارای تنظیم برقی صندلی راننده می باشد که در ایکس 22 به صورت دستی است اما ام وی ام X22 نیز دارای امکاناتی است که در چانگان به چشم نمی خوردکه می توان به سیستم صوتی و تصویری لمسی 8 اینچی آن اشاره کرد.

مقایسه امکانات چانگان CS35 و ام وی ام X22

مشخصات چانگان CS35 ام وی ام X22
پایداری و ترمز ABS+EBD+BAS ABS + EBD
کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشین جلو و جانبی ( 4 عدد ) راننده و سرنشین جلو
سیستم صوتی سیستم صوتی مجهز به CD پلیر با قابلیت پخش MP3 و پورت USB به همراه 6 بلندگو مانیتور 8 اینچی لمسی ، سیستم چند رسانه ای MP3 با قابلیت اتصال پورت USB و بلوتوث و 4 بلندگو
دیگر تجهیزات سانروف، صندلی چرمی ، کروز کنترل، سیستم ضد سرقت ، کامپیوتر اطلاعات سفر ، قابلیت تنظیم صندلی راننده در 6 جهت، سنسور پارک عقب ، هشداردهنده بسته نبودن کمربندی ایمنی ، دکمه های تنظیم بر روی فرمان ، قابلیت تنظیم ارتفاع، شیشه بالابر برقی جلو و عقب ، چراغ مه شکن جلو و عقب ، دی لایت و اتولایت، زیرآرنجی جلو ، سیستم تهویه مطبوع دستی ، آینه های جانبی با قابیت تاشوندگی برقی ، کمربندهای ایمنی پیش کشنده با قابلیت تنظیم ارتفاع، ریموت کنترل تاشو، قفل مرکزی ، گرمکن شیشه عقب ، برف پاک کن عقب کروز کنترل، تنظیمات سیستم صوتی روی فرمان، سنسور پارک عقب ، مجهز به دوربین عقب و قابلیت نمایش بر روی صفحه نمایش ، اتصال تلفن همراه از طریق بلوتوث، قابلیت اشتراک گذاری محتویات موبایل و تبلت بر روی صفحه نمایش چند رسانه ای خودرو ، حالت اقتصادی کاهش مصروف سوخت ، سیستم نمایش اطلاعات خودرو، سانروف برقی، صندلی های چرمی دو رنگ، سیستم تهویه الکتریکی ، قفل مرکزی با ریموت، تنظیم برقی آینه های جانبی ، شیشه بالابر برقی کلیه دربها، امکان تنظیم صندلی راننده در 6 جهت به صورت دستی ، افزایش بار صندوق عقب با قابلیت جمع شدن صندلی ها، مجهز به برف پاک کن و گرم کن شیشه عقب

نتیجه گیری:

چانگان CS35 با برتری در بخش فنی و امکانات ایمنی در این مقایسه گزینه ی بهتری برای انتخاب است و در بخش رفاهی نیز هر کدام دارای ویژگی هایی هستند که بهتر است با مطالعه دقیق به انتخاب هر یک بپردازید.

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

کوروش
سلام دوستان من خودم ايكس ٢٢ اتومات كاربنى داشتم ، فروختم ساندرو اتومات خريدم خدمتتون بگم كه ايكس ٢٢ اتومات اصلا موتور و گريبوكسش با هم هماهنگ نيست ، تو كفى وقتى دنده ٣ ١٥٠ تا پر ميكنه و ميره دنده ٤ سرعت شروع به كم شدن ميكنه تو سربالايى دنده ٢ ١٠٥ تا پر ميكنه و تا ميره دنده ٣ سرعت شروع به كم شدن ميكنه ، اگر سرعتت ٤٠ تا باشه و بخواى معكوس بدى ، ماشين اجازه معكوس بهت نميده و بايد دنده مرده بري تا دور بگيره ، ترمزاش واقعا فاجعه بود و اصلا از عهده هيكلش بر نميومد ، ظاهرش خوشكله واقعا زيباست ، شيشه عقب رو يكم ميدادى پايين شروع ميكرد به لق زدن ، صداى موتور بدجور مياد تو اتاق ، شتاب صفر تا صدش ١٥ ثانيه بود، رنو ساندرو اتومات چهرش پيرمرديه اما واقعا موتورش قدرتمنده ، درواقع موتورش قدرتيه تا سرعتى، شتاب صفر تا صدش ١٤ ثانيست ، ١٩٠ تارو راحت پر ميكنه ، ترمزاش معركست ، صداى موتورش اصلا زياد نيست ، داشبوردش شبيه پرايد ١١١ هست ، اما سوارى ماشين خيلى نرم و لذت بخشه ، البته فرمون ايكس ٢٢ نرم تر از فرمون ساندرو هست ، مصرف بنزين ايكسذ٢٢ اتومات خيلى زياده ولي ساندرو مصرفش كمتره ، ايكس ٢٢ حس بهترى بهت ميده رانندگيش ولي اصلا نرمي ساندرو رو نداشت، دوستانى كه ميخوان ايكس ٢٢ بخرن فقط دنده ايش رو بخرن ، چون مدل دنده ايش ماشين خوبى هست ، در كل انتخاب بين اين دوتا يكم اعصابتو خرد ميكنه ، چون رنو از لحاظ فنى عاليه و ايكس ٢٢ از لحاظ آپشن و ظاهر ، ناگفته نماند موتور ايكس ٢٢ موتور كم اسطحلاكى هست اما به پاى موتور ساندرو نميرسه موفق و مويد باشين

مقایسه خودروها تشخیص رنگ خودرو همه برندها