چهارشنبه , 24 مهر 1398

مقایسه اچ سی کراس و ام وی ام 315 هاچ بک اسپورت - اچ سی کراس بهتر است یا ام وی ام 315 هاچ بک؟

مقایسه اچ سی کراس و ام وی ام 315 هاچ بک اسپورت - اچ سی کراس بهتر است یا ام وی ام 315 هاچ بک؟

مقایسه اچ سی کراس و ام وی ام 315 هاچ بک اسپورت - اچ سی کراس بهتر است یا ام وی ام 315 هاچ بک؟

15 مرداد 1396 مقایسه 102892 بازدید

ام وی ام 315 هاچ بک اسپورت و اچ سی کراس ( H30 کراس ) هر دو خودروهای چینی هستند که  تحت گارانتی شرکت مدیران خودرو و شرکت ایران خودرو به بازار این وارد شده اند. دانگ فنگ اچ سی کراس هم مثل ام وی ام 315 هاچ بک اسپورت خودروی کراس اوور محسوب نمی شود بلکه در دسته بندی خودروهای هاچ بک قرارد میگیرد. ام وی ام 315 یا اچ سی کراس

مقایسه مشخصات فنی دانگ فنگ اچ سی کراس و ام وی ام 315 هاچ بک اسپورت

مشخصات فنی ام وی ام 315 هاچ بک اسپورت دانگ فنگ اچ سی کراس
نوع موتور 4 سیلندر 4 سیلندر
حجم موتور 1.5 لیتر 1.6 لیتر
حداکثر توان موتور 109اسب بخار در 5770 دور دور دقیقه 105 اسب بخار در 5750 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 140نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه 142 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه
و تعداد سوپاپ 16 سوپاپ 16 سوپاپ
شتاب 0 تا 100  15 ثانیه 11 ثانیه
حداکثر سرعت 185کیلومتر در ساعت 183 کیلومتر بر ساعت
سیستم انتقال قدرت 5 سرعته دستی 5 سرعته دستی
وزن خالص 1210کیلوگرم 1230کیلوگرم
فاصله بین دو محور چرخ های عقب و عقب 2527میلی متر 2610میلی متر
مصرف سوخت در شهر - لیتر در هر 100 کیلومتر -لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت در جاده -لیتر در هر 100 کیلومتر -لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی 7لیتر در هر 100 کیلومتر 6.7لیتر در هر صد کیلومتر
استاندارد حد آلایندگی  Euro 4 Euro 4
طول خودرو 4333 mm 4351 mm
عرض خودرو 1480 mm 1760 mm
ارتفاع خودرو 1492 mm 1528 mm
حجم باک 50لیتر 51 لیتر

از لحاظ آپشن  اچ سی کراس با داشتن سانروف برقی و تهویه اتوماتیک و فرمان  مجهز به کلیدهای کنترل سیستم صوتی وکامپیوتر سفری و ...پرآپشن تر از ام وی ام 315 هاچ بک اسپورت به نظر می رسد.  

نمای داخلی دانگ فنگ اچ سی کراس ( H30 CROSS ) نمای داخلی دانگ فنگ اچ سی کراس ( H30 CROSS )

 

مقایسه امکانات ایمنی و آپشن های دانگ فنگ اچ سی کراس و ام وی ام 315 هاچ بک اسپورت

مشخصات

ام وی ام 315 هاچ بک اسپورت

دانگ فنگ اچ سی کراس

پایداری و ترمز

ABS-EBD

ABS - EBD

کیسه هوای و ایمنی

کیسه هوای ایمنی برای سرنشینان جلو

کیسه هوای ایمنی برای راننده و سرنشین جلو

فرمان

هیدرولیکی با قابلیت  تنظیم ارتفاع

فرمان هیدرولیک و مجهز به کلید های کنترلی سیستم صوتی و بلوتوث هندزفری

روكش چرمي غربيلك فرمان

سیستم تهویه

سیستم تهویه مطبوع دستی

سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک

سیستم صوتی

 مجهز به سیستم چند رسانه مولتی مدیا و mp3  با قابلیت اتصال پورت USB

كليد هاي كنترلي سيستم صوتي و بلوتوث هندزفري - صفحه نمايشي لمسي (6.5 اينچي) با قابليت پخش فايل هاي تصويري و سيستم رهياب

چراغها

مه شکن جلو وعقب

چراغ های جانبی راهنما دار به همراه گرمکن

چراغ مه شكن جلو و عقب

آیینه‌ها

تنظیم برقی آینه های جانبی

 آيينه هاي جانبي راهنمادار
شیشه ها شیشه بالابر برقی کلیه درب ها

شیشه بالابر برقی کلیه درب ها

سایر تزئینات و آپشنها  مجهز به مانیتور 7 اینچی لمسی مجهز به سیستم ناوبری GPS فارسی مجهز به کیت اسپرت بدنه اتصال تلفن همراه از طریق بلوتوث رینگ آلومینیومی 15 اینچی اسپرت مجهز به سنسور عقب قفل مرکزی با ریموت صندلی های چرمی با دوخت دورنگ اسپرت صفحه نمایش لمسی 6.5 اینچی با قابلیت پخش فایل های تصویری و سیستم رهیاب شیشه بالابرهای جلو و عقب برقی سیستم ضد سرقت ( ایموبلایزر ) قفل میکرو سوئیچی درب ها سنسور پارک و دوربین عقب کامپیوتر سفری سان روف برقی جاعینکی  

در اینجا سعی میکنیم مزایا و معایب اچ سی کراس و مزایا و معایب ام وی ام 315 هاچ بک اسپورت را بررسی کنیم و شما را در تصمیم گیری راحت تر برای خرید یکی از این دوخودرو و مقایسه این دو خودرو یاری نماییم. ام وی ام 315 یا اچ سی کراس   طراحی ظاهری : از نظر ظاهری ایران خودرو با اچ سی کراس یک گام به عقب برداشته است و ضمن تبلیغات این خودروساز مبنی بر ورود و مونتاژ خودروی اسپرت به بازار ، این امر واقعا تحقق پیدا نکرده است و حتی در دسته بندی این خودرو که در کدام پلتفرم قرار میگیرد جای بحث و تردید است که آیا این خودرو کراس اوور هست یا هاچ بک . از نمای جلو داشتن جلو پنجره با طراحی قدیمی و از نمای جانبی استفاده بیش از حد قطعات پلاستیکی در بدنه و لاستیک کوچک چهره نازیبایی برای اچ سی کراس ایجاد کرده است و از نمای پشت هرچند سعی شده چراغ هایی شبیه ولوو تعبیه کند ولی به هیچ عنوان به زیبایی محصولات ولوو نیست. در مقابل ام وی ام 315 هاچ بک اسپورت از نمای جلو با داشتن چراغ های زیبای به شکل چشم و همگون با جلو پنجره آن  و از نمای جانبی با خطوط آیرودینامیکی توانسته مفهوم یک خودرو اسپرت را بخوبی به خریدار القا نماید. ام وی ام 315 یا اچ سی کراس   طراحی داخلی : کابین داخلی دانگ فنگ اچ سی کراس هم بر اساس مواد بی کیفیت طراحی شده و از لحاظ زیبایی داخل کابین هم حس خیلی خوبی ندارد و ترکیب رنگ استفاده شده در صندلی ها هم زیبایی چندانی ندارند و در ام وی ام 315 هاچ بک اسپورت هرچند کیفیت داخل کابین از مواد درجه یک نمی باشد ولی طراحی داخلی این خودرو نزدیک به محصولات کشورهای کره و ژاپن است. همه بخش‌ ها از داشبورد تا صندوق عقب زیبا  و در سر جای خود قرار داده شده است.   ام وی ام 315 یا اچ سی کراس   موتور و گیربکس  : اچ سی کراس از موتور TU5 با قدرت 105 اسب بخار بهره می برد که هرجند این موتور برای همه آشناست ولی برای خودرو جدید اچ سی کراس استفاده از یک موتور قدیمی می باشد که هر چند این موتور در خودرو هایی نظیر پژو 206 راضی کننده هست ولی در اچ سی کراس قضیه متفاوت است. این خودرو با داشتن وزنی حدود 1230 کیلوگرم در مقایسه با پژو 206 حدودا 200 کیلوگرم وزن بیشتر دارد که این پیشرانه با این وزن زیاد سواری خوبی را به راننده نمیدهد. شاید یکی از معایب اصلی اچ س کراس استفاده از گیربکس AISIN  می باشد ، هر چند برند AISIN  جزء برندهای معتبر دنیا می باشد و در بسیاری  از خودروهای پیشرفته دنیا از این گیربکس استفاده می شده است ولی این نوع گیربکسی که در استفاده می شود مربوط به سال 2004 می باشد و برند AISIN در حال حاضر گیربکس های جدید و به روزتری را تولید می کند. البته اگر به روزترین گیربکس دنیا را هم در این خودرو استفاده میشد با وزن زیاد این خودرو و موتور ضعیف این خودرو باز هم کارایی لازم را نداشت. دانگ فنگ اچ سی کراس ( H30 CROSS )   این وضع نیز در ام وی ام 315 هاچ بک اسپورت در مورد موتور و گیربکس این خودرو وجود دارد. پیشرانه به کار رفته در ام وی ام 315 هاچ بک اسپرت 4 سیلندر است و 1497 سی سی حجم دارد . ام وی ام 315 هاچ بک اسپورت جدید قابلیت تولید 107 اسب بخار و 140 نیوتن متر گشتاور را دارا میباشد . شتاب این ماشین در نوع خود قابل قبول است  اما هنوز هم در شتابگیری با ضعف هایی مواجه است. مصرف سوخت ام وی ام 315 هاچ بک جدید هم چندان بد نیست ولی خیلی هم اقتصادی نمیباشد و در سیکل ترکیبی تقریبا مصرف این ماشین 2 لیتر از رقبای خود بیشتر است و به میانگین 8 لیتر میرسد . گیربکس ام وی ام 315 هاچ بک اسپورت  یک گیربکس 5 سرعته دستی میباشد که ضریب دنده هایش کوتاه است و حداکثر سرعت چندان بالایی هم برای آن رقم نمیزند بنابراین در جاده ها و مسیر های اتوبانی چندان بر روی این ماشین نمیتوان حساب باز کرد. ضمن اینکه در بعضی از نمونه های ام وی ام  315 گیربکس بعد از مدتی به زوزه کشیدن دچار شده است و مالکان اقدام به تعویض گیربکس کرده اند که نشان از پایین بودن سطح کیفی این ماشین است . ام وی ام 315 هاچ بک اسپورت   ایمنی : ام وی ام ۳۱۵ هاچ بک اسپورت موفق شده است 4 ستاره را از موسسه C-CNAP دریافت کند، این ستاره‌ها سطح بالای استاندارد این خودرو را به ما نشان می‌دهد. از جمله تجهیزات ایمنی ام وی ام ۳۱۵ جدید می‌توان به کیسه هوا برای سرنشینان جلو، سيستم الکترونيکي ترمز ضد قفل و سيستم توزيع کننده الکترونيکي نيروي ترمز اشاره کرد. و در اچ سی کراس با داشتن 4 کیسه هوا کمی امیدوار کننده تر هست ولی باید گفت این خودرو به هیچ عنوان تست ایمنی نشده است و دارای گواهینامه از موسسات بررسی ایمنی خودرو نمی باشد . ام وی ام 315 یا اچ سی کراس در پایان باید گفت که این دو خودرو هر چند قیمت ام وی ام 315 هاچ بک اسپورت و قیمت اچ سی کراس در یک سطح هستند ولی هر دو خودرو چینی فوق در بازار افت اولیه زیادی دارند و بازار خرید و فروش ام وی ام در حال حاضر از دانگ فنگ اچ سی کراس بهتر می باشد.

تصاویر خودرو

نمای داخلی دانگ فنگ اچ سی کراس ( H30 CROSS ) نمای داخلی دانگ فنگ اچ سی کراس ( H30 CROSS )
نمای داخلی دانگ فنگ اچ سی کراس ( H30 CROSS ) نمای داخلی دانگ فنگ اچ سی کراس ( H30 CROSS )
نمای داخلی دانگ فنگ اچ سی کراس ( H30 CROSS ) نمای داخلی دانگ فنگ اچ سی کراس ( H30 CROSS )
نمای داخلی دانگ فنگ اچ سی کراس ( H30 CROSS ) نمای داخلی از درب دانگ فنگ اچ سی کراس ( H30 CROSS )
نمای داخلی دانگ فنگ اچ سی کراس ( H30 CROSS ) نمایی از فضای صندوق عقب دانگ فنگ اچ سی کراس ( H30 CROSS )
دانگ فنگ اچ سی کراس ( H30 CROSS ) دانگ فنگ اچ سی کراس ( H30 CROSS )
دانگ فنگ اچ سی کراس ( H30 CROSS ) دانگ فنگ اچ سی کراس ( H30 CROSS )
دانگ فنگ اچ سی کراس ( H30 CROSS ) دانگ فنگ اچ سی کراس ( H30 CROSS )
دانگ فنگ اچ سی کراس ( H30 CROSS ) دانگ فنگ اچ سی کراس ( H30 CROSS )
دانگ فنگ اچ سی کراس ( H30 CROSS ) دانگ فنگ اچ سی کراس ( H30 CROSS )
دانگ فنگ اچ سی کراس ( H30 CROSS ) نمایی از چراغ جلوی دانگ فنگ اچ سی کراس ( H30 CROSS )
نمای داخلی ام وی ام 315 هاچ بک اسپورت نمای داخلی ام وی ام 315 هاچ بک اسپورت
نمای داخلی ام وی ام 315 هاچ بک اسپورت نمای داخلی ام وی ام 315 هاچ بک اسپورت
ام وی ام 315 هاچ بک اسپورت ام وی ام 315 هاچ بک اسپورت
ام وی ام 315 هاچ بک اسپورت ام وی ام 315 هاچ بک اسپورت
ام وی ام 315 هاچ بک اسپورت ام وی ام 315 هاچ بک اسپورت
ام وی ام 315 هاچ بک اسپورت نمای پشت ام وی ام 315 هاچ بک اسپورت
امتیاز دهی
بدون رتبه
رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
اشتراک
Print
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مخفی کردن نمایش نظر ها (11)
با مو

از همون اولش که نوشته "از لحاظ آپشن اچ سی کراس ... به نظر می رسد" معلوم بود که قلم به جانبداری کرده

یه کم از اچ سی طرفداری کنیم تا مقاله ات متوازن بشه:

1: اچسی خدمات سه ساله ایران خودرو را داره که قابل مقایسه با مدیران در کم و کیف نیست

2: اچسی گیربکسش اتوماته که اصلا در اینجا ذکر نشد و برعکس نوشته دوستمون نقطه قوت این ماشین گیربکسش هست( از اچ سی داران بپرسید)

3:قیمت اچ سی از نوع اتومات 315 بیش از 5 م کمتر است

4: اچ سی افت قیمتی نداره دوستان با یه نگاه به دیوار و شیپور اینو درک می کنن اچ سی یک سال کار 42 م 315 یک سال کار 36م

5:قطعات اچسی همان 206 است که به وفور و ارزان در دسترسه اما قطعات 315 کم و گران هستن

1
1
پاسخ
Ehsan

تحلیلتون کمی جانبدارانه بود

0
1
پاسخ
احمد

داداش .تا١٠٠ ام وي ام ٦،٥سانيه ???مگه ميشه از ماكسيما هم كم تره

0
1
پاسخ
ریما

بیشتر از یه مقدار....

البته مردم با وجود منابع اطلاعاتی گسترده آگاه هستند و به تنها به این نوع بررسی ها استناد نمیکنند.

1
0
پاسخ
carap_admin2

ممنون از دقت نظر شما - اصلاح شد

0
0
پاسخ

شما در پاسخ به

نظر شما با موفقیت ثبت شد. بعد از بررسی مدیریت نمایش داده خواهد شد. باتشکر

لطفا یک نظری بنویسید
لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنیدلطفا آدرس ایمیل معتبر وارد کنید
ارسال دیدگاه

انتخابگر پوسته

دی ان ان