یکشنبه , ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
صفحه اصلی » مقایسه » مقایسه وانت کارا و مزدا وانت و تندر پیکاب – آیا وانت کارا جایگزین وانت مزدا خواهد شد؟
وانت

مقایسه وانت کارا و مزدا وانت و تندر پیکاب – آیا وانت کارا جایگزین وانت مزدا خواهد شد؟

خودرو های وانت معمولا خودرو هایی کاربردی هستند و بیشتر برای رفع نیاز های خاص به کار می روند و تعداد این محصولات نیز نسبت به سایر خودرو ها در بازار کم تر می باشند و در بازار های ایران نیز دارای تنوع کمتری هستند.

این محصولات را می توان محصولات ضعیف بازار نامگذاری کرد هم از لحاظ کیفیت و هم از نظر تعداد تولید به دلیل تنوع کم این محصولات، دست خریدار برای انتخاب کمی بسته است و باید از تعداد مدل های محدود اقدام به انتخاب نماید. حال تیم کاراپ در این مطلب تصمیم دارد سه وانت تولیدی و موجود در بازار های ایران را برای شما به مقایسه گذارد تا اگر قصد خرید یکی از این سه محصول یعنی وانت مزدا و وانت کارا و وانت تندر پیکاپ را دارید با اطلاعات کامل اقدام به خرید نمایید.

مشخصات فنی

 مشخصات / مدل  مزدا وانت تک کابین  وانت کارا 2000 تک کابین  تندر پیکاپ
موتور  4 سیلندر خطی تک میل بادامکی – بنزینی   4 سیلندر خطی تک میل بادامکی – بنزینی    4 سیلندر خطی تک میل بادامکی – بنزینی
حداکثر قدرت  98 اسب بخار در 5000 دور در دقیقه  119 اسب بخار در 5000 دور در دقیقه  105 اسب بخار در 5750 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 154 نیوتن متر در 2300 دور در دقیقه  170 نیوتن متر در 4500 دور در دقیقه  140 نیوتن متر در 3750 دور در دقیقه
حجم موتور  1998 سی سی  1999 سی سی  1600 سی سی
 تعداد سوپاپ  12  8  16
جعبه دنده  5 سرعته دستی   5 سرعته دستی    5 سرعته دستی
شتاب ۰ تا ۱۰۰  – ثانیه  – ثانیه  10.1 ثانیه
حداکثر سرعت  – کیلومتر بر ساعت  – کیلومتر بر ساعت  170 کیلومتر بر ساعت
 وزن خالص بدون بار و سرنشین  1250 کیلوگرم   1250 کیلوگرم  1120 کیلوگرم
فاصله محورها  2865 میلیمتر   2865 میلیمتر  2905 میلیمتر
ابعاد و نوع چرخ های جلو  عقب R14 R14  R15

سیستم تعلیق

مشخصات / مدل مزدا وانت تک کابین وانت کارا 2000 تک کابین تندر پیکاپ
تعلیق جلو  جناغی – فنر لول  جناغی – فنر لول  مک فرسون با اتصال جناغی
تعلیق عقب  فنر تخت  فنر تخت  –

سیستم ترمز

مشخصات / مدل مزدا وانت تک کابین وانت کارا 2000 تک کابین تندر پیکاپ
ترمز جلو دیسکی  دیسکی  دیسکی
ترمز  عقب کفشکی  کفشکی کاسه ای
ABS + EBD دارد  دارد  دارد

ظرفیت ها

مشخصات / مدل مزدا وانت تک کابین وانت کارا 2000 تک کابین تندر پیکاپ
باک 66 لیتر  66 لیتر  50 لیتر
بار 1000 کیلوگرم  1000 کیلوگرم  800 کیلوگرم
سرنشین  2 نفر   2 نفر  2 نفر

مصرف سوخت

مشخصات / مدل   مزدا وانت  وانت کارا 2000 تک کابین   تندر پیکاپ
داخل شهر –  Lit/100km -Lit/100km  9.0Lit/100km
 خارج شهر – Lit/100km -Lit/100km  5.6Lit/100km
 ترکیبی 11 Lit/100km  8.8Lit/100km  7.5Lit/100km
حدآلایندگی Euro 2 Euro 4 Euro 4

ابعاد اتاق بار

مشخصات / مدل مزدا وانت تک کابین وانت کارا 2000 تک کابین
تندر پیکاپ
عرض (1435) mm (1435) mm (1374) mm
طول (2190) mm (2190) mm (1807) mm
ارتفاع (410) mm (410) mm (636) mm

ابعاد خودرو

 مشخصات / مدل   مزدا وانت   وانت کارا 2000 تک کابین    تندر پیکاپ
عرض (1620) mm (1620) mm (1740 ) mm
 طول (4820) mm (4820) mm (4450) mm
ارتفاع (1560) mm (1590) mm  (1640) mm

 

مقایسه این سه وانت :

در بین این سه وانت،  مزدا وانت به دلیل موتور قدرتمند و قابلیت حمل بار زیاد آن طرفداران زیادی دارد اما به دلیل تحریم ها و استاندارد آلایندگی  تولید وانت مزدا با موتور ژاپنی با مشکل مواجه شده و گروه بهمن سعی در حفظ محصول دیگری از این گروه از خودرو ها را با وانت کارا دارد که میتوان آن را همان مزدا وانت با اما با قیمتی پایین تر دانست.

اما یکی از جدیدترین خودرو های وانت که از لحاظ ظاهری رتبه بالاتری نسبت به رقبایش دارد تندر 90 پیکاپ است که دلیل آن هم این است که توسط خودروسازان داخلی طراحی نشده و از امکانات مناسبی نسبت به مزدا وانت و وانت کارا برخوردار است چرا که معمولاً خودرو های وانت داخلی خودرو هایی بدون تجهیزات ایمنی و امکانات رفاهی تولید می شوند اما در بین این سه وانت رنو تندر 90 پیکاپ از تجهیزات بیشتری برخوردار است که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

امکانات ایمنی و آپشن های تندر پیکاپ :

2 عدد کیسه هوای ایمنی، آینه های جانبی بزرگ، پشت سری های قابل تنظیم،  ترمز ضد قفل ABS و EBD ، ایموبلایزر، فرمان هیدرولیک ، کولر، قابلیت تنظیم نور چراغ های جلو ،قفل مرکزی و 300 لیتر فضای پشت صندلی راننده و سرنشین که برای جای دادن اشیاء شخصی مناسب است، صندلی تاشو جهت دسترسی راحت تر به فضای پشت صندلی، قلاب جهت آویز کت.

امکانات ایمنی و آپشن های وانت کارا و مزدا وانت :

2 عدد کیسه هوای ایمنی ، کولر، ترمز ضد قفل ABS و EBD ، قفل مرکزی و سیستم ضد سرقت

اما مقایسه این خودرو ها از نظر تناژ بار : 

مزدا وانت و وانت کارا  با ظرفیت حمل بار تا 1000 کیلوگرم در این مقایسه در رتبه بالا قرار میگیرند و رنو تندر پیکاپ با توانایی حمل بار تا 800 کیلوگرم در رتبه ای پایین تر از این دو وانت .

مقایسه از نظر قیمت :

 یکی از نکات منفی مزدا وانت قیمت بالای آن در برابر امکانات کم آن است ، در رتبه دوم رنو تندر پیکاپ قرار می گیرد که قیمت آن نسبت به امکانات خوبی که در اختیار خریدار میگذارد مناسب است و وانت کارا در این مقایسه با قیمتی کمتر از سایر رقبا به فروش میرسد.

نتیجه گیری : درست است که در این مقایسه رنو تندر پیکاپ از نظر ظرفیت حمل بار پایین تر از مزدا وانت و وانت کارا قرار گرفته اما این را هم نباید نادیده گرفت که به دلیل مصرف کم سوخت، سیستم تعلیق خوب، کم استهلاک بودن و ظاهر متفاوت جزو یکی از بی نقص ترین و بهترین خودرو های وانت به حساب می آید و از نظر امکانات ایمنی و آپشن ها کاملتر از دو وانت دیگر است و به نسبت حجم موتورش از قدرت مناسبی برخوردار است.

سایر عناوین این مطلب:

4 دیدگاه‌ها

  1. با درود
    مقایسه وانت مزدا را با وانت نیسان زامیاد ۲۴ بکنید یا با وانت نیسان دیزلی
    وانت مزدا خوبه یا وانت تویوتا هایلوکس نسل چهار و پنج آنها هم تناژشان یک تن است ولی قیمتشان بالنسبت بالاست
    وانت مزدا را وانت نیسان پیکاپ بفرمایید
    وانت مزدا موتورش تسمه تایم دار است .لاکن هر لحظه امکان رد شدن و یا بریدن دارد و خسارات هنگفت …… وانت نیسان Z24 سابق زنجیر تایمش دوبل بود به قول آقای داریوش فیضی دوستمان که نیسان باز تشریف دارند …. اشتباه شرکت سایپا این بود موتور وانت نیسان پیکاپ KA24 که شبیه Z24 است را بر روی وانت نیسان جونیور ( زامیاد ۲۴ ) قرار نداد که هم مصرفش پایین بیاد هم قویتر و نیرومند تره و استاندارد یورویی اش بالاست…

  2. میشه ینفر بهم بگه وزن مزدا باری ۱۶۰۰ تک سوز چنده ؟اتاق هم داره البته !

  3. عرض سلام
    خواستم تجربه خودم را در زمینه ۴ تا مزدا ژاپنی که داشتم خدمتتون عرض کنم.
    به خاطر کار و خانواده مجبور به خرید مزدا دو کابین بودم .
    خیلی خلاصه عرض کنم اگر قصد خرید موتور و گیربکس دارید بخرید که مناسبه…
    ولی نرمی اتاق در حد پراید حتی برای صندلی عقب بدتر…
    ترمز چی هست؟یه پیشنهاد می کنم توی بارون اصلا با مزدا ترمز نگیرید چون اصلا متوقف که نمیشه هیچ منحرف هم میشه…
    چیزی به عنوان دقت فرمان برای مزدا تعریف نشدی و صفتی فرمان هم مناسبه برای کسی که می خواد در مسابقات بدنسازی اماده بشه…
    اصلا هندلینگ که چی بگم اندک حرکت ناگهانی دنیا وارونه میبینی…
    در کل اینو در نظر بگیرید یک خودرو فقط موتور گیربکس ژاپن نیست خودرو خوب یعنی اتاق هندلینگ ترمز فرمان ضریب دنده مناسب…
    یاد ضریب دنده افتادم وقتی با مزدا صد تا میره فکر کنم دور موتور روی ۴ هست در حالی که با پارس روی ۲٫۷ هست و به شدت صدای موتور زیاده و کل اتاق داخل باد میاد باید سه چهار بسته درزگیر بزنید که اینقدر باد نیاد
    در کل اگر مجبور بودید هم نخرید
    نخرید
    نخرید
    برید ماشین با کیفیت بخرید من در حال حاضر یک تندر وانت دارم با یک سواری
    سواری هم کمری دارم واقعا نرمی تندر و ترمز و هندلینگ دست کم از تویوتا نمیاره واقعا با کیفیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *