سه شنبه , ۲۹ مرداد ۱۳۹۸
صفحه اصلی » مقایسه » مقایسه پژو ۴۰۵ و پژو پارس کدام بهتر است؟

مقایسه پژو ۴۰۵ و پژو پارس کدام بهتر است؟

پژو 405 SLX که فیس لیفتی از پژو 405 GLX است با موتور TU5 در سال 88 وارد بازار شد و نسخه ای از پژو پارس هم مانند پژو 405 در سال 88 با موتور TU5 در همان سال با نام پژو پارس LX روانه بازار شد که قصد داریم به مقایسه این دو بپردازیم .

پژو 405 SLX

پژو پارس LX

مقایسه پژو 405 و پژو پارس

مقایسه مشخصات فنی پژو پارس LX و پژو 405 SLX

مشخصات فنی پژو 405 SLX پژو پارس LX
نوع موتور TU5 TU5
حجم موتور 1587 سی سی 1587 سی سی
حداکثر توان موتور 108 اسب بخار در 5600 دور در دقیقه 108 اسب بخار در 5600 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 142 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه 142 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه
تعداد سوپاپ 16 16
شتاب 0 تا 100 13.2 ثانیه 13.2 ثانیه
حداکثر سرعت 190 کیلومتر در ساعت 190 کیلومتر در ساعت
سیستم انتقال قدرت 5 سرعته دستی 5 سرعته دستی
وزن خالص 1120 کیلوگرم 1185 کیلوگرم
فاصله بین دو محور 2669 میلیمتر 2669 میلیمتر
مصرف سوخت شهری 10.1 لیتر 10.1 لیتر
مصرف سوخت جاده ای 6 لیتر 6 لیتر
مصرف سوخت ترکیبی 7.5 لیتر 7.5 لیتر
استاندارد حد آلایندگی یورو 4 یورو 4
طول خودرو 4408 میلیمتر 4498 میلیمتر
عرض خودرو 1694 میلیمتر 1704 میلیمتر
ارتفاع خودرو 1410 میلیمتر 1410 میلیمتر
حجم باک 70 لیتر 66 لیتر

مقایسه پژو 405 و پژو پارس

مقایسه امکانات ایمنی و آپشن های پژو پارس LX و پژو 405 SLX

مشخصات پژو 405 SLX پژو پارس LX
پایداری و ترمز ABS + EBD ABS + EBD
کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشین جلو راننده و سرنشین جلو
سیستم صوتی سیستم صوتی پیشرفته + بلندگوی جلو سیستم صوتی پیشرفته مجهز به موبایل هندزفری – بلندگوی عقب – آنتن اکتیو
دیگر تجهیزات فرمان هیدرولیک – سیستم تهویه دستی – چراغ های مه شکن جلو و عقب کریستالی – آینه های جانبی برقی – شیشه بالابر برقی درهای جلو – تریم پژ – سپر همرنگ بدنه – بادگیر صندوق عقب با چراغ سوم ترمز – زه جانبی کرومی – جلو پنجره جدید – داشبورد جدید – ایموبلایزر – قفل مرکزی با ریموت – تنظیم دستی صندلی ها – کلید باز کن صندوق عقب – سیستم بهبود یافته کنترل موتور فرمان هیدرولیکی – کلید های کنترلی روی فرمان – سیستم تهویه اتوماتیک – چراغ مه شکن جلو و قب – چراغ نقشه خوان – آینه های جانبی برقی تاشونده راهنمادار – شیشه بالابر برقی درهای جلو و عقب – غربیلک فرمان چرمی – تریم دورنگ – قطعات دکوراتیو طرح چوب – سنسور دنده عقب – قفل میکروسوییچی درها – قفل مرکزی با ریموت – ایموبلایزر – تنظیم برقی پشتی صندلی جلو – دماسنج روی داشبورد – بازکن درب صندوق عقب از داخل اتاق – اتولاک و مستر لاک – اتوفلاشر – تایمر چراغ سقف و آگاه کردن راننده از وضعیت باز و بسته شدن درب خودرو توسط چراغ های راهنما و چراغ های سقفی و LED داخل جلو آمپر و سیستم اخطار سرقت ساده با استفاده از بوق بجای آژیر دزدگیر – سیستم مالتی پلکس

مقایسه پژو 405 و پژو پارس

طراحی :

جدا از اینکه طراحی هر دو خودرو برای همه کاملاً تکراری و خسته کننده شده است اگر بخواهیم به مقایسه بپردازیم که طراحی کدام بهتر است باید بگوییم که از آنجایی که پژو پارس خود خودرویی است که بر اساس پلتفرم پژو 405 ساخته شده به همین دلیل علاوه بر اینکه شباهت های زیادی به هم دارند اما هماهنگی طراحی صورت گرفته در پژو پارس همچنان بهتر است و از چهره عامه پسندتری برخودار است.

طراحی داخلی پژو پارس LX هم با داشتن تریم دو رنگ در مقابل تریم تک رنگ پژو 405 SLX و استفاده از قطعات دکوراتیو طرح چوب چشم نوازتر است.

مقایسه پژو 405 و پژو پارس

موتور و گیربکس :

همانطور که در جدول مقایسه فنی پژو پارس و پژو 405 هم مشاهده کردید هر دو خودرو از موتور TU5 1.6 لیتری بهره می برند و هیچ برتری نسبت به یکدیگر ندارند . نیروی تولید شده توسط این موتور 108 اسب بخار است و هر دو از گیربکس 5 سرعته دستی BE3 بهره میبرند و با وجود اضافه وزنی که در پژو پارس دیده می شود اما از توانایی های این خودرو در مقابل پژو 405 SLX کاسته نشده و هر دو از یک شتاب ، یک سرعت و مصرف سوختی یکسان بهره می برند.

امکانات و تجهیزات :

در بخش امکانات و تجهیزات هم برتری با پژو پارس هست و این خودرو با داشتن امکاناتی مانند کلید های کنترلی روی فرمان ، تهویه اتوماتیک ، سنسور دنده عقب ، آنتن اکتیو و … یک پله از پژو 405 SLX بالاتر است.

 

پژو پارس

نتیجه گیری :

پس از بررسی های صورت گرفته مشاهده کردید که به جز موتور و گیربکس که تفاوتی بین این دو خودرو وجود نداشت در سایر موارد پژو پارس LX نسبت به پژو 405 SLX برتری داشت اما این در حالی است که این خودرو با اختلافی 9 میلیون تومان گرانتر نسبت به پژو 405 به فروش می رسد و تصمیم با شما و سطح انتظارات شما از خودرو است که تعیین می کند کدام خودرو را انتخاب کنید چرا که هر دو خودرو دارای خدمات پس از فروش یکسان ، بازار خرید و فروش یکسانی بر خوردارند و برای انتخاب پژو پارس با ظاهری بهتر و امکاناتی بیشتر باید بهای بیشتری نیز پرداخت کنید.

تصاویر خودرو

پژو 405 SLX
نمای داخلی پژو 405 SLX
پژو 405 SLX
نمای داخلی پژو 405 SLX

پژو 405 SLX

پژو 405 SLX

پژو 405 SLX

پژو 405 SLX

پژو 405 SLX

پژو 405 SLX

پژو پارس LX

پژو پارس LX

پژو پارس LX

پژو پارس LX

پژو پارس LX

سایر عناوین این مطلب:

9 دیدگاه‌ها

  1. اخه دو تا گاری که دیگه ارزش این حرفا رو نداره جفتشون لگن به تمام معنا کیفیت و قطعات درپیت و چینی والا!!!!!!!!!!!

  2. irani gema at harchi besaze mia bendazi satl ashghal

  3. به نظر من تو ماشین ایرانی باید***.اگر میخواید سی و هفت تومن بدید این ماشینارد بگیرید قبلش نگاهی به هوندا آکورد سال ۲۰۰۸ بندازید با اینکه مال ده سال پیشه ولی هم اتاقش بهتره در حدی که کامپیوتر داره و هم استاندارده و هم ژاپنیه و هم از همه مهم تر موتورش ۱۷۵اسب بخاره یعنی تو یه چش بهم زدن اینارو میخوره.من خودم متاسفانهslxدارم و این ماجرا و این ماشینو پس از سه سال فهمیدم و قصد دارم ماشینمو عوض کنم. شاید هوندا کمیاب باشه ولی خودم ده تا مدل ۲۰۰۸ رو تو سایت شیپور دیدم۲۰۱۵و۲۰۱۳هم که فراوونه.

  4. مقایستون به درد خودتون میخوره اول عکس پژو ۴۰۵slx
    با پرشیا میزنین بعد میاید ۴۰۵معمولی و مشخصات میدین بلد نیستین حرف نزنید .?

  5. بنظرم ۴۰۵ به طرفه تره چون ۹ ملیون واقعا و
    مبلغ کمی نیست! البته ظاهر و کلاس پارس چیز دیگه است.

  6. گذشته از وضعیت ظاهری پژو پارس درمقایسه با Glx405 نکته دیگری که حائظ اهمیت است محکم بودن شاسی وسپرهای جلو وعقب پرشیاست درحالیکه Glx405 درهر تصادف چه ازجلو وچه از عقب موجب داغون شدن سپر ورادیاتور وفن ها و…حتی کف صندوق عقب می شود درحالیکه درپژو پرشیا چنین نتایجی را تا به حال ندیده ام

  7. به گفته یکی از عزیزانی که اینجا نظر دادن(علی) احترام میذارم ولی برادر توان ما با بودجه ای که داریم برای خرید این مدل خودروها کفاف میده نه خودروهای لوکس! ولی خواستم یک نکته ای رو بگم که پژو ۴۰۵ خودروی اصیل و مادر محسوب می شه و بالطبع پژو پارس تمام داشته های خود را از ۴۰۵ به ارث برده به جز قیافه اسم و ظاهر که البته اون هم به تاریخچه پژو۴۰۵ دقت کنین تو خود فرانسه بعضا با آپشن هایی تولید شده که تصاویرش هم تو اینترنت هست میتونین ببینین که خیلی به پژو پارس امروزی شباهت داره پس نباید بشینبم برای پژو پارس تاریخچه درست کنیم بر این اساس بنده خودم پژو ۴۰۵ رو ترجیح میدم و برای خیلی ها قابل احترامه، یک جور حس چابکی و سرحالی داره ولی خیلی ها هم هستند که پژو پارس رو دوست دارند البته الان با توجه به افزایش قیمت کلی خودروها اختلاف قیمت این دو بیشتر هم شده و این هم در انتخاب خودرو مهمه.

  8. سلام به همه عزیزان، هر ماشین خارجی سر از ایران درآورد هیکلش رو افتابه میگیرن و تمام، و لی با توجه به بی کفیت بودن قطعات مصرفی و گیربکس موتورهاشون خوبه انصافا فقط موتور چون اونم بخاطر اینه که موتور فرانسویه و پلمپه بقیه هیچی اشغال ما داریم فعلا پول بنز رو میدم ولی در عوض این اشغالای ایران خودرو و سایپا رو سوار میشیم برید ماشینهای مسئولین این دو شرکت سازنده رو ببیند آیا خودشون هم از تولیدات خودشون استفاده میکنن، من slx صفر گرفتم مدل ۹۷ تا حالا ۱۳هزارتا کارکرد، لاورقی ازش نگهداری میکنم، یه لک نداره و حتی برای تعویض روغن هم thx کلسترول میریزم این همه تحویلش میگیرم، چند روز پیش متوجه شدم زیر گیربکس رو سینی یه نم روغنی داره بردمش نمایندگی دید و بعد از بررسی نقش از قیفی کلاج گیربکس بود ماشین ۱۳ تا کارکرد نشتی روغن گیربکس گرفت، الان ۶ روز تمام وایسادم منتظر قطعه درخواستی هستیم اینم از تعهدات گارانتی لعنتی شون، در قبال اشغالی که می‌سازند،باید کارخونه ها رو آتیش زد، گیربکس ۲۰ سال پیش رو با اون قطعه های فرسوده سوار بدنه ماشین میکنن، هیچ کی هم نیست چیزی بگه، اصلا براشون مهم نیست، بنده با نظر علی آقا موافقم

    هرکی بخواد پول برای این اشغالی بده بجاش بره دنبال خودروهای کارکرده ۱۵ ،سال پیش خارجی سگش شرف داره به این صفرها با قطعات اشغال، لعنت بهشون لعنت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *