پنجشنبه , 8 آبان 1399

کارشناسی رنگ خودرو – تشخیص رنگ

مرکز تشخیص رنگ مهندس باغشنی

شعبه تهران

آدرس : تهران– خیابان انقلاب - بعد از پل چوبی به سمت میدان امام حسین نرسیده به خیابان گرگان پلاک ۱۸۸

تلفن تماس : 77645397021

تلفن همراه : 09151594132

شعبه مشهد

آدرس : مشهد – حد فاصل چهار راه دانشجو و میدان دانش قبل از معلم 53

تلفن تماس : 38336718051

تلفن همراه : 09155040968

کارشناسی رنگ مهندس باغشنی را در اینستاگرام  نیز دنبال نمایید.

هدف از کارشناسی رنگ خودرو بازدید قطعات تعویضی و قطعات رنگ شده ، بازدید شاسی ها ، بازدید اتاق و برش های اتاق و نیم اتاق خودرومی باشد. در کارشناسی رنگ خودرو علاوه بر بررسی تشخیص رنگ شدگی قطعات، بازدید فنی، بازدید اصالت خودرو و بازدید شاسی ها و چپی بودن یا نبودن خودرو نیز بررسی میشود . نکته مهم این هست که بدانیم هر قطعه ای که رنگ می شود نظیر کاپوت جلو و یا عقب و سقف و درب ها یا گلگیرها در تعیین قیمت خودرو ارتباط کاملا مستقیمی دارند و علاوه برآن در وضعیت خودرو نیز ارتباط مستقیم دارد.

کارشناسی رنگ خودرو مهندس باغشنی - تفاوت ترمز دیسکی و ترمز کاسه ای

کارشناسی رنگ خودرو مهندس باغشنی - تفاوت ترمز دیسکی و ترمز کاسه ای

کارشناسی رنگ خودرو مهندس باغشنی - تفاوت ترمز دیسکی و ترمز کاسه ای

ترمز یکی از مهم ترین قطعات می باشد که ضامن سلامتی سرنشینان خودرو می باشد و با پیشرفت تکنولوژی در صنعت خودرو این قطعه نیز با پیشرفت هایی رو برو بوده است که کارخانه های خودرو سازی روز به روز در حال پیشرفت و بهبود این قطعه ایمنی خودرو می باشند و سعی در تامین ایمنی بیشتر برای سرنشینان وسایل نقلیه می باشند.

ترمز یکی از قطعاتی است که اگر با مشکلی مواجه شود ممکن است باعث حادثه های جبران ناپذیری باشد که جان سرنشینان را در خطر بزرگی قرار دهد.حال بر اساس تحقیقات کارشناسی رنگ خودرو  در این قسمت تصمیم داریم اطلاعات کاملی در مورد دو مدل ترمز کاسه ای و ترمز دیسکی در اختیار شما همراهان عزیز قرار دهیم.

 

سیستم ترمز سیستم ترمز

ترمز کاسه ای

در ترمز های کاسه ای که نمونه قدیمی تر ترمز ها می باشد سیستم این ترمز ها به این گونه است که کاسه ترمز با چرخ ها می چرخد و حرکت می کند و لنت های هلالی شکلی وجود دارد که فاصله ای کوتاه میان آن و کاسه ترمز قرار دارد و وقتی راننده اقدام به فشار دادن پدال ترمز می کند به وسیله فشار روغن فاصله میان کاسه ترمز و لنت های هلالی شکل از بین می رود و با درگیر شدن آن ها به هم چرخ ها از سرعتش کاسته می شود و خودرو با کاهش سرعت رو برو می شود و در نتیجه خودرو متوقف می شود و سیستم ترمز کاسه ای به این صورت سعی در توقف اتومبیل با فرمان راننده دارد.

مزیت ترمز کاسه ای :

این سیستم ترمز به دلیل قدیمی تر بودن و سیستم آسان تر از قیمت پایین تری برخوردار است.

معایب ترمز کاسه ای:

در سیستم ترمز به دلیل درگیر بودن لنت ها با کاسه ها دمای بالایی ایجاد می شود و این دمای بالا باعث اختلال در سیستم ترمز و پایین آمدن کارایی این مدل از ترمز می باشد.

 

ترمز کاسه ای ترمز کاسه ای

ترمز دیسکی

در سیستم ترمز های دیسکی که نمونه جدیدتر ترمز ها می باشد خودرو به این گونه عمل می کند که دیسکی به چرخ ها متصل است و با چرخش چرخ این دیسک نیز به حرکت در می آید که وقتی راننده وسیله نقلیه اقدام به فشار دادن پدال ترمز می نماید لنت هایی به این دیسک میچسبند که باعث کاهش سرعت چرخش دیسک و در نتیجه کاهش سرعت چرخش چرخ وسیله نقلیه و در نتیجه توقف خودرو می شود و عمل ترمز گرفتن و ایستادن خودرو به وسیله برخورد لنت ترمز ها با دیسک صورت می پذیرد که قدرت این توقف را فشار روغن تامین می نماید.

مزیت ترمز دیسکی :

این سیستم خودرو حرارت بالایی تولید نمی کند و به راننده امکان گرفتن ترمز پیاپی را می دهد.

معایب ترمز دیسکی:

این سیستم به دلیل پیچیدگی و تکتولوژی بالاتر و بهتر از قیمت بالایی برخوردار است و مشکل دیگر آن نیاز به فشار روغن بسیار زیادی دارد.

ترمز دیسکی ترمز دیسکی

    تلفن تماس : 38336718-051

تلفن همراه : 09155040968

آدرس مرکز تشخیص رنگ مهندس باغشنی : مشهد - حد فاصل چهار راه دانشجو و میدان دانش قبل از معلم 53

امتیاز دهی
بدون رتبه
رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
اشتراک
Print
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مخفی کردن نمایش نظر ها (0)

شما در پاسخ به

نظر شما با موفقیت ثبت شد. بعد از بررسی مدیریت نمایش داده خواهد شد. باتشکر

لطفا یک نظری بنویسید
لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنیدلطفا آدرس ایمیل معتبر وارد کنید
ارسال دیدگاه

انتخابگر پوسته

دی ان ان