فیس لیفت تیبا با نام ساینا محصول گروه خودروسازی سایپا است و با همان مشخصات فنی وارد بازار شده است؛این خودرو در دو نسخه دستی و اتوماتیک تولید میشود که از نظر ظاهری و مشخصات فنی تفاوتی با هم ندارند. موتور 1.5 لیتری با قدرت 80 اسب بخار. اما تفاوت نسخه اتوماتیک و دنده ای در داخل کابین دیده میشود ؛ در ساینا اتوماتیک علاوه بر اینکه سیستم فرمان از هیدرولیک به کمک برقی تغییر کرده ظاهر غربیلک فرمان هم با نسخه دنده ای متفاوت است و مجهز به دکمه های کنترلی و کروز میباشد.همچنین سیستم صوتی ساینا اتوماتیک ( در نسخه فول ) مجهز به نمایشگر 7 اینچی است که ساینا دنده ای فاقد این امکان است.
ساینا دنده ای در دو تیپ ساینا EX و ساینا SX تولید شده که تمام امکانات فنی هر دو تیپ یکسان می باشد و فقط از نظر امکانات و تجهیزات رفاهی با هم متفاوت هستند. ساینا EX نسخه فول ساینا دنده ای است که شامل تجهیزاتی مانند کولر ، دو کیسه هوا، ترمز ABS و EBD ، سنسور پارک عقب، رینگ اسپرت، سیستم تهویه اتوماتیک، شیشه های برقی و آینه های برقی است و نسخه ساینا SX از داشتن آینه های برقی و شیشه های برقی عقب و سیستم تهویه اتوماتیک محروم است.
ساینا اتوماتیک نیز در دو تیپ تولید شده که نسخه فول آپشن آن مجهز به سیستم ورود بدون کلید، نویگیشن ، شیشه های دودی ، سنسور هشدار فشار باد تایر و هشدار سرقت است که نسخه دیگر فاقد این امکانات است.
مصرف سوخت ساینا در سیکل ترکیبی 7 لیتر در 100 کیلومتر است که این خودرو را در رده خودروهای کم مصرف قرار می دهد و هر دو نسخه یعنی ساینا اتوماتیک و ساینا دنده ای دارای استاندارد آلایندگی یورو 4 میباشند که نسخه اتوماتیک قابل ارتقا به یورو 5 نیز هست.
مشخصات تولید کننده
کشور تولید کننده | ایران |
کارخانه تولید کننده | سایپا |
نام و مدل اتومبیل | ساینا |
شرکت گارانتی | گروه خودروسازی سایپا |
مشخصات فنی
مشخصات / مدل | ساینا دنده ای | ساینا اتوماتیک |
موتور | 4 سیلندر خطی | |
حداکثر قدرت | 87 اسب بخار در 5300 دور بر دقیقه | |
حداکثر گشتاور | 128 نیوتن متر در 4000 دور بر دقیقه | |
حجم موتور | 1503 سی سی | |
تعداد سوپاپ | 8 | |
جعبه دنده | 5 دنده دستی | اتوماتیک CVT |
شتاب ۰ تا ۱۰۰ | – ثانیه | – ثانیه |
حداکثر سرعت | -کیلومتر بر ساعت | -کیلومتر بر ساعت |
وزن خالص | 1050 کیلوگرم | 1085 کیلوگرم |
فاصله محورها | 2415 میلی متر | |
ابعاد و نوع چرخ های جلو عقب | 185/60R14 |
مصرف سوخت
مشخصات / مدل | ساینا دنده ای | ساینا اتوماتیک |
داخل شهر | – Lit/100km | – Lit/100km |
خارج شهر | – Lit/100km | – Lit/100km |
ترکیبی | 7Lit/100km | 7 Lit/100km |
حدآلایندگی | Euro 4 | 5 قابل ارتقا به Euro 4 |
انتقال قدرت
گیربکس (جعبه دنده ) | 5 سرعته دستی و اتوماتیک CVT |
دیفرانسیل | دیفرانسیل جلو |
سیستم تعلیق
تعلیق جلو | مک فرسون |
تعلیق عقب | Torsion Beam |
سیستم ترمز
جلو | دیسکی خنک شونده |
عقب | کاسه ای |
ظرفیت ها
باک بنزین | 41 لیتر |
سرنشین | 5 نفر |
ابعاد خودرو
عرض | (1663) mm |
طول | (4215) mm |
ارتفاع | (1484) mm |
امکانات ایمنی و آپشن های خودرو
امکانات / مدل | ساینا EX | ساینا SE-A | ساینا SE-A (LUX) |
فرمان برقی | ![]() |
![]() |
![]() |
کروز کنترل | ![]() |
![]() |
![]() |
سیستم استارت دکمه ای | ![]() |
![]() |
![]() |
سیستم ورود به خودرو بدون سوئیچ | ![]() |
![]() |
![]() |
سیستم تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک | ![]() |
![]() |
![]() |
نمایشگر لمسی 7 اینچی مجهز به بلوتوث | ![]() |
![]() |
![]() |
سیستم هشدار فشار باد تایرها TPMS | ![]() |
![]() |
![]() |
سیستم هشدار سرقت با بوق خودرو VAS | ![]() |
![]() |
![]() |
چراغ های همراهی تا درب منزل | ![]() |
![]() |
![]() |
سنسور پارک دنده عقب | ![]() |
![]() |
![]() |
کامپیوتر سفری | ![]() |
![]() |
![]() |
کانسپت جدید دستگیره ها ( آسان بازشو ) | ![]() |
![]() |
![]() |
نمایش دمای محیط بیرون | ![]() |
![]() |
![]() |
نشانگر وضعیت دنده | ![]() |
![]() |
![]() |
دارای ورودی و خروجی های AUX و USB | ![]() |
![]() |
![]() |
مجهز به مسیریاب ( Navigation ) | ![]() |
![]() |
![]() |
2 بلندگو جلو و 2 بلندگو عقب | ![]() |
![]() |
![]() |
مجهز به سیتسم ترمز ABS و EBD | ![]() |
![]() |
![]() |
سیستم کنترل صوتی روی فرمان | ![]() |
![]() |
![]() |
صندلی عقب مجهز به نگهدارنده صندلی کودک ( ISPFIX ) | ![]() |
![]() |
![]() |
کیسه هوای راننده و سرنشین جلو | ![]() |
![]() |
![]() |
طراحی شده بر مبنای استاندارد محافظت از عابر پیاده | ![]() |
![]() |
![]() |
قفل مرکزی | ![]() |
![]() |
![]() |
سیستم ضد سرقت | ![]() |
![]() |
![]() |
سیستم هشدار نبستن کمربند رانندهه ( SBR ) | ![]() |
![]() |
![]() |
قفل ایمنی کودک برای درب ها | ![]() |
![]() |
![]() |
گرمکن شیشه عقب | ![]() |
![]() |
![]() |
آینه های جانبی با قابلیت تنظیم برقی | ![]() |
![]() |
![]() |
چراغ های جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع | ![]() |
![]() |
![]() |
قفل شدن اتوماتیک درب ها در سرعت بالای 10 کیلومتر در ساعت | ![]() |
![]() |
![]() |
باز شدن اتوماتیک درب ها هنگام تصادف | ![]() |
![]() |
![]() |
شیشه های دودی عقب | ![]() |
![]() |
![]() |
قیمت این خودرو مقایسه خودرو آگهی های مرتبط
تصاویر خودرو


















کیفیت ساخت
3.90
طراحی و ظاهر
5.60
ارزش خرید
4.90
فنی
5.30
واسه مصرف داخل شهر و ترافیک و کولر تابستون خوبه
کیفیت ساخت
1.00
طراحی و ظاهر
6.10
ارزش خرید
0.00
فنی
1.20
سایپا داره پیشرفت میکنه اگه جعبه دنده cvvt این ماشین جواب بده بعد ها ازش استقبال میشه توی این بازار الان که طرفدارای زیادی نداره چون قیمت همخونی نداره با کیفیت واصالتش،سایپا باید با قیمت ۳۵ ملیون شروع میکرد اونوقت فروشش از روزی ۸۰۰ دستگاه به ۲۰۰۰ میرسید .
کیفیت ساخت
3.00
طراحی و ظاهر
4.00
ارزش خرید
2.50
فنی
3.50
چند تا عیب عمده داره
۱- باید۱۶سوپاپ میبود
۲- چرخهای عقب دیسک باید باشه
۳- سیستم ضد انحراف و لغزش و تنظیم نیروی ترمز به چرخ در پیچها یک اصل جدائی ناپذیره
۴- چه رسد باینکه شیشه بالابر برقی و امثال آنرا آپشن بنامیم
و در آخر ۱۵۰۰CC یعنی خودرو شهری ۲نفره که در سایز ساینا کمتر از ۱۸۰۰CC یک شوخی مزخرف بنظر میرسد
کیفیت ساخت
10.00
طراحی و ظاهر
10.00
ارزش خرید
10.00
فنی
9.70
آقای نیکخواه میخوای ایراد بگیری هرچه فکر کردی پیدا نکردی سرسری ی چیزی نوشتی یعنی ایراد بود آخرش هم نتونستی ایراد بگیری اعصابت خراب شد گفتی ی شوخی مزخرف. وقتی بهت بگم ساینا یک محصول امیدوار کننده حرکتی بزرگ بسوی جلو . دیگه بسه همه میدونند ساینا قابل قبول است و از ماشین های همرده خودش سرتره .
کیفیت ساخت
5.10
طراحی و ظاهر
6.00
ارزش خرید
5.60
فنی
5.50
بجز گیربکس نا هماهنگ و صدای موتور در دورهای پایین و فن کردن همیشگی در تابستان و طراحی نامناسب صندلی ها و قیمت بالا و چند ایراد کچولوی دیگه خودروی خوبیه ….???
کیفیت ساخت
3.00
طراحی و ظاهر
3.20
ارزش خرید
2.30
فنی
2.60
دست مریزاد، نوبرشو آوردین، طوری درموردش صحبت میکنیم که انگار واسه بار اوله که میبینیمش!!! یااینکه یه ماشین کاردرسته!!! بخدا خجالت داره.
کیفیت ساخت
8.30
طراحی و ظاهر
10.00
ارزش خرید
10.00
فنی
8.20
من که دارم عالیه همچش.
کیفیت ساخت
6.00
طراحی و ظاهر
7.70
ارزش خرید
7.10
فنی
6.30
منم دارم دوسش دارم :)))
کیفیت ساخت
6.60
طراحی و ظاهر
7.60
ارزش خرید
7.70
فنی
7.60
ساینا اتوماتیک SE هم ورود بدون سوئیچ داره و هم استارت دکمه ای … هم شما هم سایت سایپا اشتباه نوشته… من تازه ماشین رو گرفتم هر دو تا آپشن رو داره
صفحه کیلومترش هم دقیقا مثل کوییک هست و با ساینا دنده ای فرق میکنه
کیفیت ساخت
0.00
طراحی و ظاهر
6.70
ارزش خرید
0.00
فنی
0.00
ثبت نام کردم ماه آینده تحویل میگیرم امیدوارم پشیمون نشم.
کیفیت ساخت
4.00
طراحی و ظاهر
7.10
ارزش خرید
6.60
فنی
6.80
?مبارکه
کیفیت ساخت
10.00
طراحی و ظاهر
10.00
ارزش خرید
10.00
فنی
10.00
عالیه من دارم خیلی خیلی خوبه
کیفیت ساخت
6.10
طراحی و ظاهر
6.10
ارزش خرید
6.10
فنی
6.10
ماشین خوبی هست و از تیبا بهتره و صدای موتور نسبت به تیبا کمتر داخل ماشین میاد و همچنین مشخصاتی که اینجا ذکر کده با اونی که تحویل دادن متفاوت هست و کمی بیشتر کار کردن ولی باز چند تا چیز کم داره مثل دکمه قفل مرکزی و فلاشر سبقت و دستگیره مناسب تر و ضربه گیر درب
امروز هم که رفتم جاده با ۱۸۰ تا سرعت رفتم جواب میداد خوب بود یا مصرف سوخت مناسبی داره
ولی باز هم جا داره برای پیشرفت
و در آخر از تیبا بهتره
کیفیت ساخت
4.50
طراحی و ظاهر
2.20
ارزش خرید
7.00
فنی
6.80
۱۸۰? یعنی اینقدر میره ،
کیفیت ساخت
3.10
طراحی و ظاهر
3.60
ارزش خرید
1.30
فنی
1.10
از نظر من از تیبا بهتره ولی درب ها هیچ تعقیری نکرده نسبت به طراحی تیبا
من ۲ روزه ساینا دنده ای گرفتم ولی کاش برای دور فرمان یه فکری می کردند کم میپچه مثل تیبا موتور صدا داره نه مثل تیبا ولی. ولی نسبت به قیمتش نمی ارزه البته با این پول گذینه دیگری نداری من دنده ای رو ۳۵۰۰۰۰۰میلیون خریدم. خدا کنه فقط خوب دربیاد چون تا راه نری باهاش. معلوم نمیشه
کیفیت ساخت
8.10
طراحی و ظاهر
8.40
ارزش خرید
8.30
فنی
8.30
من دارم خیلی ماشین خوبیه این ایرادهایی هم که میگین اصلا در حد چشمگیر نیس نمیشه اسم ایراد و نقص روش گذاشت
کیفیت ساخت
8.20
طراحی و ظاهر
10.00
ارزش خرید
10.00
فنی
8.60
یکم قیمتش زیاده
سلام دوستان.ساینا اتومات خوبه؟گیربکسش قاطی نمیکنه؟
سلام دوست دارم بخرم ولی نمی دونم از کدوم برندش رو بگیرم فکر می کنم دنده اتوماتش بهتر باشه .نظر شما جهت مشورت چیه؟
کیفیت ساخت
10.00
طراحی و ظاهر
9.70
ارزش خرید
10.00
فنی
9.90
هم دستی و. هم اتومات خوبه عالیه من مدل ۹۵ دارم خیلی عالیه هیچ مشکلی نداشته اتفاقا مدلهای امروزی خیلی بهترن با گیربکس ان دی دو تحویل میدن گیربکس نرمتره و خیلی هماهنگ . ساینا بخر انشاءالله چرخش براتون بچرخد
کیفیت ساخت
8.60
طراحی و ظاهر
9.60
ارزش خرید
9.30
فنی
9.60
نسبت به قیمتش عالیه از سمند و پژو پرشیا بهتر است
کیفیت ساخت
8.10
طراحی و ظاهر
8.20
ارزش خرید
9.10
فنی
9.20
از همه ماشینا ایرانی بهتره.سرعت و شتاب و مصرف سوخت خوبی داره.کم استهلاک هست.فقط نمد کاپوت لازم داره.شمع سوزنی روش بذارین شتابش بیشتر میشه.عالیه.
کیفیت ساخت
7.00
طراحی و ظاهر
10.00
ارزش خرید
8.80
فنی
7.80
من که دارم از اون راضیم
عالیه
دوسش دارم
کیفیت ساخت
10.00
طراحی و ظاهر
10.00
ارزش خرید
10.00
فنی
10.00
عالیه من ساینا دنده ای یم سال گرفتم خداروشکر خیلی عالیه
کیفیت ساخت
10.00
طراحی و ظاهر
10.00
ارزش خرید
10.00
فنی
10.00
ساینا عالیه پرشتابه کم مصرفه زیباست به روزه چیزی اختلاف قیمتش با تیبا نیست بخرین ضرر نمی کنین پرشیا خوبه ؟واشر سر سیلندر می سوزونه؟۲۰۶ خوبه ؟پر هزینس یا ال نود ؟که موتورش به تعمیر بیاد واویلاست من راضیم ماها عادت داریم یه چیزی اولش میاد ایراد روش میزاریم بعد که گرون میشه جا میفته سرو دست می شکنیم یادتون نیست کسی دنا نمی خرید ساینا از دنا خوش رخ تره خیلی شبیه هم هستن قیمت ساینا هم بالا میره واسه رضای خدا گفتم الان دیگه کی تیبا وپراید می خره من با ساینا ۱۸۰ رفتم کم مصرفم هست
آشغاله آشغال هنوز یکساله نشده ماشینو دارم گیربکس چنان صدایی میده بخاریش خراب شده قطعه پیدا نمیشه یجا پیدا کردم میگه مگنتشه ۲۳۵۰۰۰ تومن! بخرید پشیمون میشید سگ ماشین چینی میارزه به این آشغالای داخلی
کیفیت ساخت
8.80
طراحی و ظاهر
9.50
ارزش خرید
9.60
فنی
8.90
آقای نیما ماشین چینی داری ولی چرا الکی از ساینا ایراد میگیری .چرا عادت کردید از ماشینی که دارید تعریف میکنید و از دیگر ماشینها الکی ندیده ونسنجیده ایراد میگیرید . من که ساینا ی مدل ۹۵ دارم و با ۵۳هزار کیلومتر کارکرد باید بگم کسانی که از ساینا بد میگن حتی اگر لامبورگینی در ایران تولید بشه باز هم ایراد میگیرن چون فقط بلدن به دروغ بیان چرت و پرت بنویسند . ساینا بهترین ماشینی هست که حالا در بازار ایران از هرنظر عالیه و قابل قبول فرمانپذیری عالی کم مصرف کم استهلاک . مگاموتور همه باش آشنا هستید خرکار ترین موتور ندیدم واشر میسوزونه نه روغنی کم میکنه در گرمای ۸۰درجه مثل تراکتور کار میکنه. وقتی قلب تپنده ساینا ام ۱۵مگاموتور است یعنی اطمینان خاطر پشتیبانی نداره. هرکسی دنبال ماشین مطمئن وزیبا جادار ونرم اسپرت است . ساینا دستش را میبوسه
کیفیت ساخت
9.50
طراحی و ظاهر
10.00
ارزش خرید
9.60
فنی
9.20
سلطان جاده سااااااااااااااااااااااااینا سلطان ماشین های ایرانی ساینا. ماشین عالیه باید ازش تعریف کنیم . خجالت بکش دروغگو تو از فنی ماشین چی سرت میشه که بخوای از سلطان ساینا ایراد بگیری
سلام دوستان ،ساینا ماشین خیلی خوبیه کم مصرف اسپرت شیک پرشتاب جوان پسند کم خرج واقعا کم خرج درست که نگهداری کنی فقط هزینه ی روغن وبنزین داره من از سال ۹۵ دارم موتورش تقویت شده ی تیباست واتاقش هم سنگین تره ایمنی بالایی داره تو همچین رنج قیمتی همچین ماشینی عالیه دوستمون با دنا مقایسه کرده بود منم موافقم ساینا خیلی جمع وجور ترو شیک تره . من راضیم خداروشکر امیدوارم نظرم به دردتون بخوره
کیفیت ساخت
8.30
طراحی و ظاهر
8.60
ارزش خرید
8.80
فنی
8.20
ماشین بی دردسریه هر کی خریده راضیه
کیفیت ساخت
9.60
طراحی و ظاهر
8.50
ارزش خرید
8.60
فنی
6.40
سلام ماشین عالی ساینا فقط داخل صدای موتور میاد نمد کاپوت بندازم بهتر میشه به نظر دوستان
کیفیت ساخت
8.40
طراحی و ظاهر
4.90
ارزش خرید
7.90
فنی
8.10
من خریدم داشبورد ماشین صفر بادکرد رفتم نمایندگی نیم ساعت نبودم داشبورد تیبا انداخت نمایندگی گفت مال ساینا ندارم ایا میتوانم شکایت کنم از نمایندگی ایادروغ گفت که اصلا نیست؟
سلام من بین رانا و ساینا گیر کردم میشه کمی راهنماییام کنید؟