ﺳﻪشنبه , 23 مهر 1398

قیمت و مشخصات سیتروئن ژیان ( Jian )

قیمت و مشخصات سیتروئن ژیان ( Jian )

قیمت و مشخصات سیتروئن ژیان ( Jian )

22 دی 1395 سیتروئن 112386 بازدید

ژیان یا Jian - خودرو ای که متولدین 1340 آن را به یاد دارند! زمانی که بین رنو 5 و فولوکس در ایران رقابت بود. تولید این خودور در فرانسه بود درست زمان فوت آندره سیتروئن بود که این خودرو متولد شد یعنی سال 1967 و تا سال 1983 تولید آن ادامه داشت. کلاس بدنه این محصول در دسته سوپر مینی قرار گرفته ولی در حال حاضر در دسته خودرو های کلاسیک قرار دارد.

سیتروئن مهاری با موتور 600 سی سی ژیان طراحی شده ولی با بدنه بزرگتر و برای جاده های ناهموار مناسب است. تولید این محصول از سال 1968 تا 1988 بود. تنها تفاوت آن با سری قبل از ژیان چهار چرخ متحرک بودن سیتروئن مهاری بود. مونتاژ در بلژیک، اسپانیا، پرتقال و آرژانتین بود.

از 1948 تا 1990 در پاریس 5 میلیون از ژیان فروخته شد. در مجموع این خودرو با مصرف سوخت کم، سبک، مناسب برای تردد در شهر و فنر بندی منعطف است. از سال 1353 ژیان در ایران در کارخانه سایپا تولید شد. ژیان در ایران طرفداران زیادی داشت و هنوز تعداد محدودی از آن در دست کلکسیونر ها است.

 

مشخصات تولید کننده

کشور تولید کننده فرانسه
کارخانه تولید کننده  Citroen
نام و مدل اتومبیل سیتروئن ژیان ، Citroen Jian
شرکت گارانتی سایپا یدک  1340

 مشخصات فنی

موتور 2 سیلندر خطی
حداکثر قدرت 28 اسب بخار در 7000 دور در دقیقه - گشتاور: 39 نیوتن متر در 3500 دور در دقیقه
حجم موتور 1997 سی سی
تعداد سوپاپ 4
جعبه دنده 4  دستی
شتاب ۰ تا 100 ثانیه
حداکثر سرعت 110  کیلومتر
وزن [ 560 ] کیلو گرم بدون بار - حداکثر 895
فاصله بین دو محور 2400 mm
ابعاد و نوع چرخ ها جلو و عقب  -

مصرف سوخت

داخل شهر   Lit/100km
خارج شهر Lit/100km
تركيبي 5 Lit/100km
حدآلايندگي  Euro 4

ظرفیت ها

باك بنزین 20  لیتر
سرنشین 4   نفر یا راننده

سیستم فرمان

مدل فرمان غیر هیدرولیک - معمولی - در بعضی مدل ها دنده زیر فرمان
نوع دنده چرخ دنده و میله دندانه
سیستم تعلیق قدرت انتقال جلو و محور جلو

 ابعاد خودرو

عرض ( 1480 )  mm
طول ( 3830 )  mm
ارتفاع ( 1600 )  mm

 

قیمت این خودرو مقایسه خودرو آگهی های مرتبط

 

تصاویر خودرو

 

سیتروئن ژیان - Jian نمای داخلی - سیتروئن ژیان - Jian
سیتروئن ژیان - Jian کابین راننده سیتروئن ژیان - Jian
سیتروئن ژیان - Jian کابین راننده سیتروئن ژیان - Jian
سیتروئن ژیان - Jian سیتروئن ژیان - Jian
سیتروئن ژیان - Jian سیتروئن ژیان - Jian
سیتروئن ژیان - Jian نمای داخلی از مدل دنده زیر فرمان - سیتروئن ژیان - Jian
سیتروئن ژیان - Jian سیتروئن ژیان - Jian - کابین راننده -
سیتروئن ژیان - Jian سیتروئن ژیان - Jian - طراحی صندلی
سیتروئن ژیان - Jian سیتروئن ژیان - Jian
سیتروئن ژیان - Jian سیتروئن ژیان - Jian - مدل وانت
سیتروئن ژیان - Jian سیتروئن ژیان - Jian - سقف 2 تکه
سیتروئن ژیان - Jian سیتروئن ژیان - Jian - مدل 1986
سیتروئن ژیان - Jian سیتروئن ژیان - Jian
سیتروئن ژیان - Jian سیتروئن ژیان - Jian - نمایی از کمک فنر قوی
سیتروئن ژیان - Jian سیتروئن ژیان پیکاپ - Jian
سیتروئن ژیان - Jian سیتروئن ژیان - Jian - طراحی 2 رنگ بدنه
سیتروئن ژیان - Jian سیتروئن ژیان - Jian
سیتروئن ژیان - Jian سیتروئن ژیان - Jian - 1968
سیتروئن ژیان - Jian سیتروئن ژیان - Jian - مدل 1974
سیتروئن ژیان - Jian سیتروئن ژیان وانت - Jian
سیتروئن ژیان - Jian - 1979 - نمایی از سقف باز سیتروئن ژیان - Jian - 1979 - نمایی از سقف باز

سیتروئن ژیان - Jian

سیتروئن ژیان - Jian سیتروئن ژیان - Jian - درب صندوق عقب
سیتروئن ژیان - Jian سیتروئن ژیان پبکاپ - وانت - Jian
سیتروئن مهاری سیتروئن مهاری با موتور 600 سی سی 2 دیفرانسیل
سیتروئن مهاری موتور 600 سی سی 2 دیفرانسیل - 1968
سیتروئن مهاری موتور 600 سی سی 2 دیفرانسیل
سیتروئن مهاری سیتروئن مهاری - در آفرود
سیتروئن مهاری سیتروئن مهاری

mehari-11

سیتروئن مهاری سیتروئن مهاری
سیتروئن مهاری سیتروئن مهاری - مدل 1968
امتیاز دهی
3/0
رتبه بندی این مطلب:
3/0
اشتراک
Print
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مخفی کردن نمایش نظر ها (3)
علی

ژیان دنیاییه برای خودش

ممنون

0
0
پاسخ
امین

دیدگاهی ندارم

0
0
پاسخ
محمدحسن مهربانی

سلام

فقط خواستم بگم که...

این مردم، نه با سایپا مشکل دارن نه با ایران‌خودرو ونه با حکومت...!

ولی انصاف هم چیزه خوبیه...!!!

قبل از انقلاب، زمانی‌که در اروپا همه سوار ژیان و فولکس قورباغه‌ای می‌شدن، ایران پیکان تولید میکرد...!!!!

حالا الآن ببینید اونا چی تولید میکنن و ایران چـــــی...؟؟؟!!!!؟؟؟

همۀ مردم از این زور بهشون میاد کــــه..: الآن با گذشت حدود چهل سال از انقلاب، با درنظر گرفتنه پتانسیل‌های ایران، بـــــاااااایــــــــد ایران ابرقدرت جهان می‌بود!! نه آمریکا...!! این وضعیت حاضر از کوته‌فکری و ضعف مدیریتی مسئولین حاصل شده دیگه...!!

واقعاً فکر می‌کنید که، اگر خودروسازهای داخلی، ماشین‌های باکیفیت و عالی تولید بکنن، دیگه کسی از مردم سراغ ماشین‌های خارجی میره...؟؟؟؟!!!!!!!؟؟؟؟

بخدا که همه مردم کشورشون رو دوست دارن... مردمشون رو دوست دارن...!!

حرص خوردن‌های مردم هم همه‌ش به همین خاطره دوست داشتن و عاطفی بودن‌شون هست...!!

اگر مسئولین ایرانخودرو و سایپا ماشین‌های باکیفیتی تولید میکردن که بتونه با بنز و بی‌.ام‌.دبلیو و ماشین‌های خارجی دیگه رقابت بکنه!((چون واقعاً اگر بخوان، پتانسیلش رو دارن!!))

اونوقت هم از صادراته خیلی زیادشون سود می‌کردن.. هم از فروشه داخل سود میکردن... هم ایـــنـــهـــمــــه فحش و تف و لعنت پشت سره خودشون و خانواده‌شون نبود..!!

هم ازهمه مهمتر، دیگه کسی از مردم سراغ ماشین‌های وارداتی نمیرفت!((ینی همۀ این چندین میلیارد میلیاردهایی که پولدارهای ایران پای ماشین‌های خارجی هزینه میکنن، میرفت تو جیب خودروسازهای داخلی..!!))

الآنم اگر همچین اقدامی بکنن، شاید یکی دوسال طول بکشه تا مردم دوباره بهشون اعتماد کنن... ولی آخرش درست میشه و به سوده خودشونه...!!

یا حق.

0
0
پاسخ

شما در پاسخ به

نظر شما با موفقیت ثبت شد. بعد از بررسی مدیریت نمایش داده خواهد شد. باتشکر

لطفا یک نظری بنویسید
لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنیدلطفا آدرس ایمیل معتبر وارد کنید
ارسال دیدگاه

انتخابگر پوسته

دی ان ان