چهارشنبه , 24 مهر 1398

وقتی که توقعات خودرویی به هدف نمی رسد!

وقتی که توقعات خودرویی به هدف نمی رسد!

4 اسفند 1395 اخبار خودرو 120012 بازدید

در حالیکه طبق قانون وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف به اقداماتی برای ارتقای سطح رضایتمندی مشتریان از خدمات پس از فروش خودرو است، همچنان مردم از این خدمات ناراضی هستند.

به گزارش خبرکاراپ، این نارضایتی از فرایند فروش خودرو فراتر رفته و به کیفیت و هزینه‌های خدمات پس از فروش خودرو نیز تسری یافته است. در این زمینه براساس ارزیابی صورت گرفته، مصرف‌کنندگان در پنج شاخص اصلی از خدمات پس از فروش ارائه شده از سوی خودروسازان و واردکنندگان خودرو ناراضی هستند.

"کمبود یا نبود قطعات یدکی"، "کیفیت پایین قطعات، خدمات و تعمیرات"، هزینه‌تراشی بی مورد"، "کمبود تعداد نمایندگی‌های مجاز" و "عدم انجام کار یا رفع ایراد"؛ 5 انتقاد اصلی مردم از خدمات پس از فروش خودرو در ایران است.

این وضعیت در حالی است براساس سند "اهداف و سیاست‌های توسعه صنعت خودرو در افق ۱۴۰۴"؛ وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف به تلاش برای افزایش رضایتمندی مردم از خدمات پس از فروش خودرو شده است.

در این سند در بخش توسعه فروش و خدمات پس از فروش رقابت‌پذیر در کلاس جهانی، آمده است:" باید اقداماتی در راستای توسعه زیرساخت‌های فروش و خدمات پس از فروش خودرو، توسعه سیستم‌های فروش و خدمات پس از فروش خودرو و ارتقاء سطح رضایتمندی مشتریان از این خدمات، صورت گیرد".

با این حال هنوز این اهداف محقق نشده و مردم همچنان از کیفیت خدمات پس از فروش خودرو ناراضی هستند.

  منبع: ایرنا
امتیاز دهی
بدون رتبه
رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
اشتراک
Print

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مخفی کردن نمایش نظر ها (0)

شما در پاسخ به

نظر شما با موفقیت ثبت شد. بعد از بررسی مدیریت نمایش داده خواهد شد. باتشکر

لطفا یک نظری بنویسید
لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنیدلطفا آدرس ایمیل معتبر وارد کنید
ارسال دیدگاه

انتخابگر پوسته

دی ان ان