دوشنبه , 11 فروردین 1399

همکاری خودروسازان ژاپنی در زمینه محیط زیست

خودرو های تولید داخل 23 درصد ارزبری دارند نه بیشتر!

1 شهریور 1397 اخبار خودرو 102357 بازدید
رئیس دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت درباره تاثیر افزایش نرخ ارز بر روی قیمت خودرو گفت: باید درصد ارزبری خودروها را اندازه گیری کنیم. خودروهای تولید داخل حدود ۲۲ تا ۲۳ درصد ارزبری دارند. رئیس دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت در پاسخ به این پرسش که هزینه خودروسازان در شرایط کنونی چه قدر افزایش یافته است؟ با اشاره به اینکه قیمت محصولاتی مانند خودرو که وابستگی ارزی زیادی دارند با افزایش قیمت ارز، تغییر می کند، گفت: اما واقعیت این است که ما در جنگ اقتصادی هستیم و به اتاق فرماندهی نیاز داریم تا این جنگ را هدایت و کنترل کند.
محمدحسن شجاعی فرد افزود: مشکل ما 2 یا 3 برابر شدن قیمت دلار نیست زیرا در سال 1376 هم قیمت دلار از 300 به 900 تومان رسید اما قیمت خودرو سه برابر نشد.
وی، نداشتن برنامه را از جمله مشکلات دانست و ادامه داد: برنامه وزارت "صمت" در جهت سود و بهره برداری دلال هاست. شجاعی فرد با اشاره به اینکه در بخش های مختلف با مردم صادقانه سخن نمی گوئیم، اضافه کرد: اگر صداقت داشته باشیم دلال ها نمی توانند محور اقتصادی کشور را برهم زنند. وی درباره تاثیر افزایش نرخ ارز بر روی قیمت خودرو گفت: باید درصد ارزبری خودروها را اندازه گیری کنیم. خودروهایی تولید داخل حدود 22 تا 23 درصد ارزبری دارند اما خودروهایی که قطعات آن به صورت کامل وارد می شود ممکن است تا 95 درصد ارزبری داشته باشد. شجاعی فرد با تاکید بر اینکه خودروسازها نباید همه افزایش هزینه های خود را از مردم بگیرند،گفت: خودروسازها با توجه به افزایش هزینه های تولید باید هزینه خود از جمله هزینه های مدیریتی و سفرها و خرج های اضافه را کم کنند ضمن اینکه در برخی زمان ها، خودروسازها سودهای کلانی داشتند و بانک، راه آهن و شرکت هایی را خریدند که می توانند در شرایط کنونی آن ها را بفروشند. وی افزود: برای مثال می توان افزایش 20 درصدی قیمت خودروها را برای امسال نسبت به پارسال در نظر گرفت. تعداد محدودی خودرو با قیمت بالا در بازار فروخته می شود و مردم هم فکر می کنند قیمت ها این است در حالی که این گونه نیست. شجاعی فرد با تاکید بر اینکه باید جلوی رانت ها را گرفت، گفت: قیمت های کنونی خودرو در بازار، غیر واقعی است و مصرف کننده واقعی، آن را نمی خرد و فقط دلالان برای بازارگرمی می خرند. وی افزود: افزایش 20 درصدی قیمت برای خودروهای تولید داخل، منطقی است. رئیس دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت گفت: برای تولید و طراحی و بهینه سازی خودروهای ملی باید از ظرفیت دانشگاه های داخل استفاده کرد.
امتیاز دهی
بدون رتبه
رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
اشتراک
Print
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مخفی کردن نمایش نظر ها (1)
روبینا

ممنون از مطب خوبتون

0
0
پاسخ

شما در پاسخ به

نظر شما با موفقیت ثبت شد. بعد از بررسی مدیریت نمایش داده خواهد شد. باتشکر

لطفا یک نظری بنویسید
لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنیدلطفا آدرس ایمیل معتبر وارد کنید
ارسال دیدگاه

انتخابگر پوسته

دی ان ان