مرکز کارشناسی رنگ ، تشخیص رنگ خودرو مهندس باغشنی با 4 مجوز رسمی ، معتبرترین ،بزرگترین و دقیقترین و تخصصی ترین مرکز کارشناسی تشخیص رنگ خودرو در کشور می باشد که با بیش از ده سال سابق کاری تخصصی فقط در زمینه کارشناسی رنگ خودرو در خدمت هموطنان عزیز می باشد.
این مرکز علاوه بر شعبات خود در مشهد، اولین شعبه کارشناسی رنگ ، تشخیص رنگ خودرو در تهران را راه اندازی نموده است.
آدرس : تهران– خیابان انقلاب - بعد از پل چوبی به سمت میدان امام حسین نرسیده به خیابان گرگان پلاک ۱۸۸
تلفن همراه : 09155040968
آدرس : مشهد – حد فاصل چهار راه دانشجو و میدان دانش قبل از معلم 53
تلفن تماس : 38336718–051
تلفن همراه : 09155040968
از جمله مواردی که در این مرکز تشخیص رنگ خودرو مورد بررسی قرار می گیرد به شرح ذیل می باشد:
هدف اصلی از کارشناسی رنگ خودرو این است که خریدار محترم خودرو متضرر نشود و کارشناس تشخیص رنگ خودرو کلیه عیوب احتمالی بدنه و شاسی های و قطعات تعویض و استوک را کتبا در برگه کارشناسی ثبت نماید و نسبت به تشخیص خود کاملا متعهد باشد.
چنانچه تشخیص آن مرکز تشخیص رنگ خودرو نادرست باشد کلیه ضرر و زیانهای احتمالی را متحمل شود و این ضرر و زیانها متوجه خریدار نگردد و مراکزی که در برگه های خودرو در قسمت پاورقی اعلام میدارند که در صورت کارشناسی نادرست فقط مثلا بیست درصد خسارات به عهده این مرکز می باشد در کار خود خیلی حرفه ای نیستند و زیاد قابل اعتماد نمی باشند.
از دو جهت مراجعه به مرکز تشخیص رنگ خودرو برای خریداران خودرو بسیار مهم و با اهمیت است:
مورد اول اینکه به ازای هر قطعه رنگ شدگی و حتی قسمتی از یک قطعه رنگ شدگی بدنه خودرو یا خوردگی شاسی ها قیمت خودرو کاهش می یابد.
مورد دوم اینکه وقتی خودرویی شاسی آن آسیب دیده باشد یا خودرویی چپی باشد و حتی یک درب رنگ باشد خودرو از حالت فابریکی و استاندارد بسته به ضربه های وارد شده خارج شده و در رانندگی و جلوبندی و حالت آیرودینامیکی خودرو کاملا ارتباط مستقیم دارد. به همین دلیل هست که بهتر است خریدارن قبل از خرید خودرو حتما به کارشناسی خودرو مراجعه نمایند .
هیچ فرقی ندارد که خودرو از چه برندی باشد لذا در مراکز تشخیص رنگ مهندس باغشنی کلیه برندهای بنز ، بی ام و، لکسوس، تویوتا، کیا، هیوندای، جک ، سایپا و ایران خودرو ، گریت وال، مازارتی و ....جهت کارشناسی بازدید می شوند.
اما در ادامه این مطلب به برخی از سوالات متداول شما در زمینه تشخیص رنگ خودرو پرداخته ایم:
دربرگه کارشناسی رنگ خودرو گریسی نوشته نمی شود ولی چنانچه از کارشناس درخواست شود کلیه گریسی های خودرو شفاها گفته می شود .
بهر حال بین قطعه سالم و قطعه ضربه خورده و گریسی شده اختلاف قیمت وجود دارد ولی برحسب اینکه قطعه آسیب دیده چگونه گریسی و ترمیم شده باشد افت قیمت متفاوتی دارد بعبارت دیگر هرچه قطعه تمیزتر گریسی خورده باشد افت کمتری دارد.
سقف خودرو مهمترین قطعه بدنه خودرو می باشد و ضربه خوردن آن و گریسی بودن آن دارای افت می باشد.
خیر سپر، رکاب ، آیینه و سینی زیر رادیاتور جزء رنگ خودرو حساب نمی شوند و افت قیمتی ندارند یعنی شما می توانید بدون نگرانی سپر خودرو و یا رکاب خودرویتان را رنگ کنید.
آبرنگ عمدتا جهت همرنگ شدن قطعه رنگ شده بر قطعات مجاور پاشیده می شود و قطعه یا قسمت آبرنگ شده عمدتا آسیب دیده و ضربه خورده نمی باشد البته بعضا جهت خش گیری هم از آبرنگ استفاده می شود.
عمدتا در قطعات تعویضی بتونه وجود ندارد و حتی چنانچه قطعه تعویضی در آینده دچار تصادف و آسیب دیدگی شود می توان با گریسی آن را ترمیم نمود و برخی از قطعات نظیر کاپوت داری دوقاب می باشد که گریسی کردن آن باعث می شود آن قطعه نمای جالبی نداشته باشد به همین دلیل این قطعات را عمدتا تعویض می نمایند.
در کارشناسی رنگ استوک یعنی قطعه ای که مربوط به این خودرو و جزء قطعات فابریک این خودرو نمی باشد اما رنگ هم ندارد.
از دیدگاه کارشناسی اگر خوردگی جلو یا عقب خودرو در حد خوردگی سینی باشد اهمیت چندانی ندارد.
عمدتا خوردگی های جزئی شاسی در تصادفات یا برخوردهای مختصرنیز اتفاق می افتد لذا خوردگی های جزئی شاسی نیز از اهمیت چندانی برخوردار نیست.
خیر چه بسیارنقاش یا صافکارهای زبردستی که در تشخیص رنگ خودرو مهارت چندانی ندارند و بعکس کارشناسانی که تخصص بالایی درصافکاری یا نقاشی ندارند.
بله ، بدیهی است در هر کاری احتمال خطا و اشتباه وجود دارد و این کار هم از این قاعده مستثنی نیست اما به شما توصیه می نماییم جهت کارشناسی خودروی خود به مراکزی مراجعه نمایید که تعدادخطاهای بسیار کمتری ازمراکز مشابه خود دارند و تعهد و ضمانت بالاتری نسبت به برگه کارشناسی صادره خوددارند.
دیدگاهتان را بنویسید
امیر حسین |
به نظر من نسبت به اسپرت بودنش خیلی هم عالی نیست |
حسین عزمی |
بهترین مرکز تشخیص رنگ در ایران |